همزمان با گرامیداشت 20 سال دفتر طراحی نیسان در اروپا، یک کانسپت برقی به نام 23-20 (Concept 20-23) هم توسط این خودروساز ژاپنی معرفی شده است.
این طرح مطالعاتی، نمایش یک خودروی برقی هاچبک را به نمایش گذاشته است، که با تأثیر تجربه نیسان در فرمول E طراحی شده و البته به هاچبکهای نیرومند نیسان در سالهای گذشته اشاره شده است.
عدد 20 در نام کانسپت 23-20 به بیستمین سالگرد تاسیس دفتر نیسان در اشاره میکند، بریدهکه عدد 23 نه تنها از سال 2023 برگرفته شده است، بلکه شماره همیشگی نیسان را یادآوری میکند.
طراحی نیسان کانسپت 20-23
همان طور که حدس میزنید، کانسپت 23-20 توسط طراحان جوان مرکز اروپا طراحی شده است.
مجموعه کانسپت 23-20 اعلام نشده ولی از آنجایی که نیسان از این مدل به عنوان هاچبک شهری یاد کرده است، میتوان انتظار داشت که با نیسان میکرا بدنی مشابه داشته باشد.
فرم بدن سه در نیسان کانسپت 23-20 با انبوهی از قطعات آیرودینامیک مانند ورودی هوای بزرگ، زیرسپری، گلگیرهای برآمده، رکابهای جانبی و باله بزرگ عقب، همراه شده که علاوه بر زیبایی، بر مقاومت هوا در برابر بدنه هم تأثیرگذار است.
قطعات این قطعات و درهای قیچی-شکل و رنگ خاکستری بدنه که چهره های خشن را پدید آورده، طراحی چراغ های جلو و عقب به صورت دو دایره LED انجام می شود، که از ذات مهربان این خودرو حکایت می کند.
کابین و امکانات نیسان کانسپت 20-23
اگر از مشاهده چهره کانسپت 23-20 متعجب هستید، بهتر است نگاهی به داخل کابین این خودرو بیاندازید، چراکه طراحان نیسان نهایت تلاش خود را برای آفرینش فضای متفاوت را بکار بستهاند.
صندلیهای اسپرت با عمق زیاد و پشت سریهای بزرگ، شکل فرمان و یک نمایشگر بزرگ که ظاهراً از دو صفحه نمایش داده میشود، از ویژگیهای مهم ذکر شده در این فضا بهشمار میآید.
هدف از ساخت نیسان کانسپت 20-23
آلفونسو آلبایسیا که سمت قائم مقام طراحی جهانی نیسان را برعهده دارد، ساخت خودرویی برای رانندگی روزانه در لندن را به عنوان هدف آقای تیم طراحی اعلام کرده است. به اعتقاد وی، کانسپت 23-20 با ترکیب هویت خودروی مدرن شهری و بازیهای آنلاین شکل گرفته است.
نقطه ای که اشاره کرد، نیسان از اعلام مشخصات فنی کانسپت 23-20 خودداری کرد، ولی میتوان انتظار داشت که ویژگیهای ظاهری این خودرو را در محصولات بعدی نیسان مشاهده کنید.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
منبع: https://bama.ir/o/a4ro36j