طبق گزارش رسانه های تازه، تاتا موتورز در حال کار بر روی یک موتور دیزلی قدرتمندتر 2.2 لیتری است که استانداردهای آلایندگی BS6 را برآورده می کند. مشعل روغن جدید با تلههای NOx بدون چربی (LNT) تقویت میشود که به کنترل انتشار NOx (اکسیدهای نیتروژن) از موتورهای بدون چربی کمک میکند. این واحد همچنین دارای فیلتر ذرات دیزلی (DPF) است که ذرات معلق موتور دیزل را به دام می اندازد و دوده اگزوز را ذخیره می کند تا سطح انتشار را کاهش دهد. این دستگاه دارای AdBlue خواهد بود – یک مایع خروجی گازوئیل غیر سمی، برای کاهش انتشار NOx.
در ادامه این گزارش آمده است که موتور دیزلی جدید تاتا در SUV های آینده این برند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در واقع، مشعل روغن جدید ممکن است جایگزینی برای موتور 2.0 لیتری دیزل موجود هریر و سافاری باشد که برای 168 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر کافی است. گزارش شده است که این شرکت در حال کار بر روی یک 1.5 توربو بنزینی نو موتوری که اساساً نسخه قدرتمندتر واحد بنزینی 1.2 لیتری Nexon است. موتور جدید احتمالاً قدرتی نزدیک به 160 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متری را ارائه می دهد. این خودرو در سری مدل های به روز رسانی هریر و سافاری SUV با گزینه های گیربکس دستی و اتوماتیک ارائه خواهد شد.
در به روز رسانی های دیگر، این خودروساز بومی تایید کرده است که هاچ بک برقی تیاگو را در سپتامبر 2022 عرضه خواهد کرد. در حالی که مشخصات آن هنوز مشخص نیست، انتظار می رود این مدل قوای محرکه خود را با Tigor EV یا Nexon EV به اشتراک بگذارد. تاتا تیاگو EV احتمالاً با هر بار شارژ کامل برد 300 کیلومتری را ارائه می دهد. این دستگاه از معماری ولتاژ بالا Ziptron پیشرفته Tata استفاده می کند که دارای موتور الکتریکی همزمان آهنربای دائمی و بسته باتری لیتیوم یونی است.
اگر قرار باشد گزارشها باور شود، تاتا ممکن است آن را وارد کند SUV الکتریکی هریر تا اواسط سال 2023. در حال حاضر، این مدل در مرحله آزمایش آلفا است. این خودروساز همچنین نسخههای الکتریکی هاچبک تاتا آلتروز و شاسیبلند مینی تاتا پانچ را هم ردیف کرده است.
منبع