ماروتی سوزوکی موتور 1.0 لیتری Boosterjet بنزینی را با کراس اوور Fronx در بازار هند دوباره معرفی کرد. این موتور اولین بار در Baleno RS معرفی شد. اما به دلیل فروش پایین متوقف شد. اکنون، MSIL به صورت محلی این پیشرانه را برای دستیابی به قیمت رقابتی تولید می کند. علاوه بر این، موتور یک سیستم هیبریدی ملایم برای دستیابی به راندمان بهینه دریافت می کند.
توسعه محلی و سیستم هیبریدی ملایم به ماروتی سوزوکی اجازه می دهد تا این موتور را در محصولات بیشتری در بازار ما جای دهد. انتظار میرود که MSIL بتواند پلاک Baleno RS را که دارای پیشرانه جدید Boosterjet است، بازگرداند. علاوه بر این، موتور 3 سیلندر توربو بنزینی نیز میتواند نیروی شاسیبلندهای جیمنی و برزا زیر 4 متر را تامین کند.
جیمنی و برزا با موتور 1.0 لیتری می توانند از یارانه مالیاتی زیر 4 متر بهره مند شوند. هر دو مدل شاسی بلندهای زیر 4 متر هستند، اما با موتور 1.5 لیتری بنزینی، نمی توانند از مالیات خودروهای کوچک بهره مند شوند. بر اساس هنجارها، خودروهای زیر 4 متر با حجم موتور بنزینی کمتر از 1.2 لیتر از یارانه مالیاتی برخوردار خواهند شد.
بوسترجت 1.0 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ تزریق مستقیم قادر به تولید 100 اسب بخار و 147 نیوتن متر گشتاور است. موتور سری 1.5LK که جیمنی و برزا را تامین می کند 103 اسب بخار قدرت دارد. ماروتی سوزوکی می تواند واحد بوسترجت را برای تولید توان خروجی بالاتر تنظیم کند. در واقع، همین پیشرانه در برخی بازارهای بین المللی 110 اسب بخار قدرت تولید می کند.
ماروتی سوزوکی همچنین در حال آماده سازی نسل بعدی هاچ بک سوئیفت است که دارای موتور بنزینی و بنزینی با پیشرانه هیبریدی قوی خواهد بود. اگر گزارش ها باور شود، MSIL می تواند مدل Swift Sport را با موتور 1.0 لیتری Boosterjet معرفی کند.
منبع – AutoCarIndia