نمونه اولیه رنو 5: تولد دوباره یک مدل فرقه، مدرن تر از همیشه
استدلال های قوی
نوآوری، در قلب برند رنو برای 120 سال. این برند دارایی های محکمی برای توجیه جاه طلبی خود برای «موج جدید» است. رنو با بیش از 10 سال تجربه در زمینه حمل و نقل و خدمات الکتریکی و بیش از 300000 دستگاه خودرو، پیشرو در بازار برق اروپا است. رنو همچنین دارای E-TECH است، یک فناوری هیبریدی که بر اساس بیش از 150 حق ثبت اختراع است و از تجربه این برند در برق و F1 استفاده می کند. آزمایشگاه نرم افزار خانه بیش از 1000 مهندس متخصص در نرم افزار، داده و خدمات ابری است و بسیاری دیگر به زودی به آن ملحق خواهند شد. یک سایت صنعتی منحصر به فرد، Re-Factory in Flins، اولین کارخانه در اروپا که در اقتصاد چرخشی برای تحرک متخصص است، همچنین مدرنیته رنو را تجسم می دهد. اما همه اینها تازه شروع است…
سه حوزه رقابت پذیری
طراحی رنو 5 پروتوتایپ از یک مدل فرقه ای از میراث ما الهام گرفته شده است. این مدل به سادگی مظهر مدرنیته است، وسیله نقلیه ای که ریشه در زمان خود دارد: شهری، برقی، جذاب.
ژیل ویدال، مدیر طراحی رنو
Boulogne-Billancourt – 14 ژانویه 2021.رنو در جریان ارائه برنامه استراتژیک رنولوشن گروه رنو، پرده از استراتژی خود برای پنج سال آینده و پس از آن برداشت. با رنولوشن و “موج جدید” آن، برند رنو در حال گشت و گذار در تحولات بازار است تا صنعت خودرو را به مدرنیته تبدیل کند و به برندی از فناوری، خدمات و انرژی پاک تبدیل شود. رنو به لطف راه حل های برقی و هیدروژنی خود جایگاه خود را به عنوان یک رهبر در انتقال انرژی حفظ خواهد کرد، بنابراین تا سال 2025 “سبز” ترین طیف محصولات در اروپا را ارائه می دهد. از نظر فناوری، رنو می تواند روی “نرم افزار” حساب کند. جمهوری”، یک اکوسیستم باز که به نرم افزار، داده، امنیت سایبری و میکروالکترونیک اختصاص دارد. این نهاد خدمات متصل به محدوده رنو را ارائه خواهد کرد. ایجاد ارزش از بهبود توزیع ترکیب محصول به نفع بخش C، توسعه فناوری های پیشرفته و دیدگاه های تجاری جدید در چرخه عمر وسایل نقلیه حاصل می شود.
طرح استراتژیک Renaulution را کشف کنید
رنو در طیف خود، هم به دنبال الکتریکی سازی و هم بهینه سازی ترکیب محصولات خود است. تغییر موقعیت به برند این امکان را میدهد تا جایگاه اصلی خود را در بخش C بازیابی کند و در عین حال موقعیت پیشرو خود را در بخش B تقویت کند. 14 مدل جدید تا سال 2025 (هفت مدل برقی و هفت مدل در بخش C و D) با این هدف عرضه خواهند شد. بخش های بالاتر 45 درصد از فروش را در همان سال نشان می دهد.
در رنو، ما از همه پیشرفتها در این بخش برای ایجاد «موج جدید» خود استقبال میکنیم. این در مورد آوردن صنعت خودرو به مدرنیته است. ما با تقویت موقعیت پیشرو خود در خودروهای الکتریکی با پروژه Electro Pole و با سرمایه گذاری در هیدروژن به یک برند انرژی تبدیل خواهیم شد تا تا سال 2025 سبزترین ترکیب را در اروپا ارائه دهیم. همچنین به لطف نوآوری و نوآوری داخلی خود به یک فناوری برند تبدیل خواهیم شد. “جمهوری نرم افزار”، یک اکوسیستم باز که به توسعه دانش اروپایی در زمینه های کلیدی مانند داده ها یا امنیت سایبری اختصاص دارد. این به ما یک مزیت رقابتی را به عنوان یک برند خدماتی، با خدمات مرتبط با تکنولوژی بالا در داخل و خارج خودرو، می دهد. و ما این دیدگاه مدرنیته را در فرانسه لنگر می اندازیم. زیرا به عنوان یک برند، در ریشه های ماست که روح ما دروغ می گوید و ما قدرت خود را جلب می کنیم. R5 جدید مظهر “موج جدید” است: با تاریخچه خود پیوند نزدیکی دارد و در عین حال نمادی از آینده است و وسایل نقلیه الکتریکی را محبوب و قابل دسترس برای همه می کند.
لوکا دی میو، مدیرعامل گروه رنو
R5 بلافاصله قابل تشخیص است، اما به لطف برخورد مدرن خطوط و سطوح با جزئیات مربوط به آینده (چراغ ها، قسمت جلویی و غیره)، نتیجه طراحی کاملاً معاصری را ارائه می دهد. عناصر طراحی الهام گرفته از R5 اصلی و مدرن، عملکردهای مدرن را پنهان می کنند: ورودی هوای کاپوت دریچه شارژ را پنهان می کند، چراغ های عقب دارای انحراف کننده های آیرودینامیکی هستند و چراغ های مه شکن در سپر به چراغ های LED روز تبدیل شده اند. در جلوپنجره جانبی، چرخها و آرم عقب میتوان نشانههای «5» اصلی را پیدا کرد. جلو و سقف پارچه ای از دنیای مبلمان الهام گرفته شده است تا به وسیله نقلیه حسی از جذابیت “فرانسوی” بدهد، رنگی از شیطنت و شخصیتی که نوستالژی را بازی می کند. لوگوهای جلو و عقب روشن می شوند تا خودرو را زنده کنند. در نهایت، پرچم فرانسه بر روی آینههای بیرونی بر روی “لمس فرانسوی” خودرو تاکید میکند، در حالی که لامپهای پشت سری و اطلاعات نمایش داده شده روی صفحه شفاف کوچک داشبورد شما را به سوار شدن و سفر دعوت میکند.
با هوشمند شدن روز به روز، وسایل نقلیه ما در طول زمان ارزش بیشتری پیدا می کنند. آنها همچنین عمر طولانی تری خواهند داشت. رنو به لطف کارخانه مجدد خود در Flins (فرانسه) تلاش خواهد کرد تا چرخه مصرف گرایی را بشکند و تا پایان عمر خودروها ارزش تولید کند. این کارخانه سالانه بیش از 100000 خودروی فرسوده را نوسازی می کند و خودروهای دیزلی را به خودروهای 100 درصد برقی یا بیوگاز تبدیل می کند. رنو همچنین مزیت آشکاری در بازسازی و بازیافت باتری ها دارد. کنترل این عناصر از زنجیره ارزش، پتانسیل ایجاد بینش و ارزش تجاری جدید را فراهم می کند.
روح یک برند از ریشه های آن می آید. بدون غرق شدن در گذشته، باید به آن وابسته بماند و از آن الهام بگیرد تا روح دوران باشکوه را دوباره کشف کند. این نقش نمونه اولیه رنو 5 است: نشان دادن اینکه رنو با رویکردی مدرن به خودروی محبوب و ضروری، خودروی الکتریکی را در اروپا دموکراتیک خواهد کرد. رنو 5 پروتوتایپ یک خودروی شهری جمع و جور جذاب است که یکی از نمادهای همیشگی رنو را با لمس 100% مدرنیته برقی به سمت آینده سوق می دهد. آن جنبه سرگرم کننده و شیطنت آمیز خود را با بدنه زرد بسیار “پاپ” حفظ کرده است. تیم طراحی ژیل ویدال از یک مدل نمادین از میراث رنو که در سراسر جهان شناخته شده و شناخته شده است، R5 الهام گرفته شده است. رنو 5 پروتوتایپ خطوط اصلی طراحی اصلی خود را به خود اختصاص داده است. رویکرد مدرن همچنین در پرداختها و مواد انتخابی که از دنیای الکترونیک، مبلمان و ورزش الهام گرفته شده است، قابل مشاهده است.