نتایج تجاری نیمه اول 2022: فناوری‌های فناوری الکترونیک و استراتژی حجم به ارزش در حال ثمربخشی هستند.


رنو در راستای جاه طلبی های خود برای دستیابی به سبزترین ترکیب در بازار اروپا تا سال 2025، با بیش از 65 درصد خودروهای برقی و برقی در ترکیب فروش، در حال پیشرفت چشمگیری در بازار برقی است. دامنه فناوری الکترونیکی (حرکات برقی و هیبریدی) نشان دهنده 36% فروش خودروهای سواری رنو در اروپا در نیمه اول سال 2022 نسبت به 26 درصد در نیمه اول سال 2021، زمانی که میانگین بازار هنوز زیر 30٪ است.

در شرایط افزایش قیمت سوخت و کمبود قطعات، رنو پیشنهادات خود را بر روی خودروهایی هدف قرار داده است که به بهترین نحو نیازهای مشتریان خود را برآورده می کنند: پنج مدل خودروهای برقی دوربرد (ZOE، Twingo E-Tech electric، Megane E-Tech electric، Kangoo Van E-Tech electric، Master Van E-Tech electric) و چهار مدل هیبریدی کامل (HEV) کم مصرف (Clio، Captur، Arkana و New Austral با بهترین مصرف سوخت در رده خود، کمتر از 4.5 لیتر در 100 کیلومتر، به لطف پیشرانه هیبریدی کامل E-Tech با قدرت 200 اسب بخار – مقادیر در انتظار تایید).

مگان E-Tech جدید برقی پیشنهاد وسایل نقلیه الکتریکی را تکمیل می کند و شروع تجاری قوی به دست می آورد. اولین رنو مگان E-Tech برقی در می 2022 در فرانسه به مشتریان تحویل داده شد. راه اندازی تجاری در سراسر اروپا در حال انجام است. سفارش‌ها به بیش از 20000 دستگاه رسید و اکثر فروش‌ها در نسخه‌های بالا که از برد 450 کیلومتری و Open RLLink ارائه‌شده توسط Google® بهره می‌برند، رسید.

تکنولوژی هیبریدی کامل (HEV) در حال رونق است، با 59 000 واحدها یا +87٪ در مقایسه با 1است نیمی از سال 2021. این فناوری با موفقیت در مدل های اصلی رنو با ترکیبی از 22% در Clio، 25% در Captur، 59% در Arkana به کار گرفته شده است و باید قلب مجموعه New Austral را نشان دهد.

فعالیت با ارزش افزوده بالا: رنو از سیاست تجاری خود با افزایش قابل توجه عملکرد در کانال های توزیع و مدل های بخش C سود می برد.

در نیمه اول سال 2022، ترکیب خرده فروشی افزایش یافت +13 امتیاز (در مقایسه با نیمه اول سال 2021) برای رسیدن به 53 درصد (حوزه کشوری G5). سهم بازار خرده فروشی نیز بهبود یافته است 6.7 % (+0,8pt در مقابل 1است نیمی از سال 2021)، با رشد حجم +5٪ در بخش بازار کاهش -8٪.

تسخیر مجدد بخش C با موفقیت ادامه داد: فروش افزایش یافت 12 درصد و با بیش از 95000 ثبت نام در حال کسب سهم بازار هستند. موفقیت از رنو آرکانا ادامه دارد، با بیش از 40000 فروش در نیمه اول سال 2022. نسخه های E-Tech (HEV) بیشترین تقاضا را دارند (59٪ از ترکیب).

رنو برای تقویت موقعیت خود در بازار وسیع و رو به رشد C-SUV، پیش خریدهای خود را برای New Austral باز کرده است. راه اندازی تجاری برای 2 برنامه ریزی شده استnd ترم 2022 در اروپا.

رسیدن به فروش جهانی 716720 واحد (-16.5 درصد نسبت به نیمه اول سال 2021) و سهم بازار از 4.0 % (-0.5pt در مقایسه با نیمه اول 2021، MTM و فروش به استثنای چین، آمریکای شمالی و روسیه). در اروپا، رنو به سهم بازار 6.4 درصد (-0.6 درصد در مقابل 1) دست یافتاست نیمه سال 2021) با 414515 واحد.

خارج از اروپا، رنو در حال تثبیت موقعیت خود در بازارهای کلیدی است.

او 1است نیمی از سال 2022، فروش خارج از اروپا را نشان می دهد 42.2 % (به استثنای روسیه).

در ترکیه، که تبدیل به بازار سوم، فروش افزایش یافته است 20% در مقایسه با 1است نیمی از سال 2021 و سهم بازار افزایش یافت +3،4 امتیاز در همان دوره، به ویژه با موفقیت کلیو. رنو است برند پیشرو در بازار خودروهای سواری.

رنو تهاجم سبز خود را به کل جهان گسترش می دهد: در آمریکای لاتین، رنو با موفقیت پیش خرید Kwid E-Tech. تحویل از اوایل شهریور آغاز خواهد شد.

“بازارهای برقی در اروپا در حال رونق هستند و رنو در موقعیت مناسبی برای پاسخگویی به این تقاضای جدید مشتریان با محصولات مناسب قرار دارد. محدوده E-Tech ما، بر اساس مدل های کاملا الکتریکی و کاملا هیبریدی ما، به آرزوهای مشتریان برای رانندگی با وسایل نقلیه با هزینه های جاری کم پاسخ می دهد. و تحرک پایدار در نیمه دوم سال، ما با عرضه مگان E-Tech الکتریکی کاملاً جدید، برقی Kangoo E-Tech و New Austral، برقی شدن محدوده خود را تسریع خواهیم کرد. فابریس کامبولیو، معاون مدیر عامل برند رنو نتیجه گیری می کند.

* شامل EV، Hybrid (HEV) و Plug-In Hybrid (PHEV)، غیر از Mid-Hybrid (MHEV)



منبع