اگر بخواهم عنصر خاصی را انتخاب کنم که نمادی از تمام کارهای انجام شده بر روی نمونه اولیه رنو 5 باشد، قطعاً آن چراغ های جلو هستند.
R5 اصلی در تمام اشکال آن به عنوان نقطه شروع
سپس طراحان اولین طرح ها را ترسیم می کنند روی کاغذ، مانند کاریکاتوریست هایی که سعی می کنند آنچه را که شخصیت یک چهره را می سازد، به تصویر بکشند. این طرحها عناصر اساسی را به تصویر میکشند که برای بازتولید ظاهر شیطانی R5 اصلی باید حفظ شوند.François Leboine توضیح می دهد. سپس، طراحان به سمت یک پالت گرافیکی رفتند تا نسبتها، خطوط، فاصله بین چراغهای جلو را تعیین کنند تا بیان و ظاهر خندان R5 دهه 1970 را پیدا کنند.
رنو 5 پروتوتایپ در واقع با استقبال گرم و متفق القول روبرو شده است. چه روی چراغهای جلو و چه در کل خودرو، برخورد خطوط و جزئیات آیندهنگر بسیار مورد استقبال قرار گرفت. با نمونه اولیه رنو 5، مدل نمادین میراث رنو اکنون وارثی شایسته دارد. خودرویی مدرن، پر از جذابیت و هماهنگ با زمانه.
واقعاً مهم بود که رنو 5 پروتوتایپ فقط یک کپی بردگی از گذشته نباشد، بلکه واقعاً خودرویی باشد که عناصر آینده را در خود جای دهد.
مرحله آخر: برخورد
پس از تجزیه و تحلیل ویژگی های گرافیکی و کار بر روی تناسبات، طراحان چیزی را که تغییر نامیده می شود، اجرا می کنند: روشی که شامل گرفتن یک شی و کج کردن آن به دنیایی دیگر است. “آنها از تمام کارهای گرافیکی تحقیقات قبلی استفاده خواهند کرد، و آن را با تحقیقات تابلوی خلق و خو و کدهای اشیاء امروزی ترکیب می کنند تا جزئیات طراحی را به دنیایی آینده نگر نشان دهند.” برای نمونه اولیه رنو 5، طراحان از دنیای هوانوردی، معماری، طراحی محصول و حتی الکترونیک الهام گرفتند.
واکنش افراد داخلی از قبل به ما میگفت که این خودرو موفق خواهد شد، اما در نهایت فراتر از انتظار ما بود.»
به لطف این روش تغییر کدهای بصری، چراغ های جلوی نمونه اولیه به عناصر واقعی تکنولوژیکی و آینده نگر تبدیل شده اند. در مورد چراغهای مه شکن که اغلب در آن زمان اضافه میشدند، جهشی به آینده داشتند. آنها به چراغ های روشنایی در روز تبدیل شدند که به طور کامل در سپر جلو یکپارچه شده بودند.
ما واقعاً از تاریخچه رنو و به ویژه R5 سرمایه گذاری کردیم که این همدردی خاص با مردم و این ظاهر شیطنت آمیز کاملاً قابل تشخیص را داشت.
زنده کردن خاطرات خوب، “برانگیختن لبخند”، این همان چیزی است که فرانسوا لوبوان با آن می خواست نمونه اولیه رنو 5. او که مسئول خودروهای مفهومی و خودروهای نمایشی در رنو است، به توسعه نمونه اولیه نگاه میکند. چراغ های جلو، که به ما اعتماد می کند، تمام کارهای انجام شده روی ماشین را در بر می گیرد. او برای این کار از روشی استفاده کرد که به خوبی از آن رونمایی کرد.
دیانای رنو محترم است، پیشبینی موفقیتآمیز به آینده: ماموریت انجام شد!
سرانجام، برخورد فرا می رسد، مرحله نهایی برای طراحان. موردی که به آنها امکان می دهد بدانند آیا کارشان موفق است یا خیر. هر کاری که انجام دادهایم، این واکنش افراد اطرافمان است که تعیین میکند آیا به چشم گاو نر ضربه زدهایم، آیا R5 را به زندگی بازگرداندهایم یا اینکه شکست خورده است.»François Leboine توضیح می دهد.
قبل از شروع هر فرآیند خلاقانه، به مواد نیاز دارید. اولین گام که تحلیلی نام داشت، جمع آوری آرشیو بود برای تجزیه و تحلیل، درک، تجزیه وسیله نقلیه اصلی. برای درک ماهیت آن. عکسها، طرحهای طراح اصلی میشل بوئه، مجلات دوره، فاسیکلها و بروشورها، امکان مطالعه R5 افسانهای را از همه جهات فراهم کردند. خودرویی که رنو کلاسیک قرض داده بود نیز به درک بهتر برخی از عناصر مانند چراغ های جلوی معروف کمک کرد.
بازگشت به آینده یا روش تغییر
توسط
برچسبها: