پس از تجزیه و تحلیل ویژگی های گرافیکی و کار بر روی تناسبات، طراحان چیزی را که شیفت نامیده می شود، اجرا می کنند: روشی برای گرفتن یک شی و انداختن آن به دنیایی دیگر. “آنها از تمام کارهای گرافیکی تحقیقات قبلی استفاده می کنند، آن را با تحقیقات تابلوی خلق و خو و کدهای اشیاء امروزی ترکیب می کنند تا طراحی جزئیات را در دنیایی آینده نگر ارائه دهند.”. برای نمونه اولیه رنو 5، طراحان به ویژه از دنیای هوانوردی، معماری، طراحی محصول و حتی الکترونیک الهام گرفتند.
قبل از شروع هر فرآیند خلاقانه، مواد مورد نیاز است. اولین گام که تحلیلی نام داشت، گردآوری آرشیوها بود برای تجزیه و تحلیل، درک، شکستن وسیله نقلیه اصلی. ماهیت آن را به تصویر بکشید. عکسها، طرحها، طرحهایی از طراح اصلی میشل بوئه، مجلات دوره، کتابچهها و بروشورها، امکان مطالعه اسطورهای را فراهم کرده است. R5 از همه زوایا خودرویی که رنو کلاسیک قرض داده بود نیز به درک بهتر عناصر خاصی مانند این چراغهای جلوی معروف کمک کرد.
به لطف این روش کدهای بصری کشویی، چراغ های جلوی نمونه اولیه به عناصر واقعی تکنولوژیکی و آینده نگر تبدیل شده اند. در مورد چراغهای مه شکن که اغلب در آن زمان اضافه میشدند، جهشی به آینده داشتند. آنها به چراغ های روشنایی در روز تبدیل شده اند که به طور کامل در سپر جلو یکپارچه شده اند.
ما واقعاً از تاریخچه رنو و به ویژه R5 سرمایه گذاری کردیم که این سرمایه همدردی با مردم و این ظاهر شیطنت آمیز کاملاً قابل تشخیص را داشت.
سرانجام، تقابل فرا می رسد، مرحله نهایی برای طراحان. موردی که به آنها امکان می دهد بدانند آیا کارشان موفق است یا خیر. هر کاری که انجام دادیم، با مردم اطرافمان روبرو شدیم تا بفهمیم که آیا به چشم گاو نر زده ایم یا نه. اگر R5 را احیا کرده بودیم یا اگر شکست خورده بود.François Leboine توضیح می دهد.
واقعاً مهم بود که رنو 5 پروتوتایپ فقط یک کپی برده وار از گذشته نبود، بلکه واقعاً یک وسیله نقلیه حاوی عناصر آینده بود.
مرحله آخر: رویارویی
سپس طراحان اولین طرح ها را ترسیم می کنند روی کاغذ، مانند کاریکاتوریست هایی که می کوشند آنچه را که شخصیت یک چهره را می سازد، به تصویر بکشند. این طرح ها به ثبت عناصر اساسی کمک کردند که برای بازتولید ظاهر بازیگوش R5 اصلی باید حفظ شوند.François Leboine توضیح می دهد. سپس، طراحان از یک پالت گرافیکی برای تعیین تناسبات، خطوط، فاصله بین چراغهای جلو استفاده میکنند تا بیان، ظاهر خندان R5 دهه 70 را پیدا کنند.
رنو 5 پروتوتایپ با استقبال بسیار گرم و متفق القول روبرو شد. چه در چراغهای جلو و چه در کل خودرو، برخورد خطوط و جزئیات آیندهنگر بسیار مورد استقبال قرار گرفت. با نمونه اولیه رنو 5، مدل نمادین میراث رنو اکنون وارثی شایسته دارد. خودرویی مدرن، همگام با زمانه و پر از جذابیت.
بازگشت به آینده یا روش کشویی
اگر بخواهم یک عنصر خاص را به یاد بیاورم که نماد تمام کارهای انجام شده روی نمونه اولیه رنو 5 است، قطعاً آن چراغ جلو است.
R5 اصلی در تمام اشکال آن به عنوان نقطه شروع
خاطرات خوب را زنده کن، “زیگوماتیک را به کار بیاندازید”، این همان چیزی است که فرانسوا لوبوان با آن می خواست نمونه اولیه رنو 5. او که مسئول خودروهای مفهومی و خودروهای نمایشی در رنو است، درباره توسعه آن صحبت میکند نورافکن ها نمونه اولیه که، او به ما اعتماد می کند، به تنهایی تمام کارهای انجام شده روی ماشین را در بر می گیرد. برای این کار او از روشی استفاده کرد که به خوبی روغن کاری شده بود و حاضر شد آن را برای ما فاش کند.
واکنش مردم در داخل از قبل به ما میگفت که این خودرو تا حدی موفقیتآمیز خواهد داشت، اما در نهایت فراتر از انتظارات ما بود.»
رنو DNA محترم، طرح موفقیت آمیز به آینده: ماموریت انجام شد!