شرکت بوگاتی بر نمایش نقاط تمایز بولید با شیرون، عصرار دارد. به عنوان مثال شاسی مونوکوک فیبرکربن این خودرو با مقاومت و سختی بالاتر، منطبق با استانداردهای مسابقات استقامتی LMH و LMDh طراحی شده است.
تغییرات دیگری نیز اعمال شده است، تا این خودرو منحصر به فرد خودروهای مسابقهای را دریافت کند. اکنون تصاویری از بوگاتی بولید انتشار یافته است که این خودرو را بدون روکش بدنه، نمایش می دهد.
برای دریافت استانداردهای فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA)، ستون یک بوگاتی بولید به نحوی طراحی شده است، که وزن آن 7.5 تن را بدون تغییر شکل بیشتر از 50 میلی متر تحمل کند. سازه خودرو در شعاع 100 میلی متری نقطهای که بار را متحمل میشود نباید از همین میزان، هم تغییر شکل دهد.
در جریان آزمایش غلتیدن، نیروی 12 تن به ستون B و نزدیک به شش تن به شاسی خودرو وارد می شود، که این مورد برای شبیه سازی ضربه به عقب وارد می شود.
در مقایسه با شیرون، پیشرانه 16 سیلندر با 1577 اسببخار قدرت و 1600 نیوتنمتر گشتاور، 60 میلیمتر به سمت جلوی شاسی متمایل میشود تا نسبت به نسبت مناسبتری از تقسیم وزن در این خودروی 1450 نتیجه حاصل شود.
خروجی پیشرانه از طریق سامانه AWD با دیفرانسیلهای الکترونیکی، به هر چهار چرخ با تایرهای پایلوت اسپرت ساخت میشلن منتقل میشود.
کمربند ایمنی شش نقطهای با استاندارد FIA، صندلیهای سریع به سامانه ایمنی HANS و سیستم اطفاء نیز برای افزایش ایمنی سرنشینان پیشبینی شده است.
بوگاتی بولید در تیراژ 40 دستگاه از سال 2024 به مالکان تحویل خواهد شد. تمام توان تولید این خودرو قبلا به فروش رسیده است.
بوگاتی بولید در کنار شیرون میسترال با تیراژ 99 دستگاه، آخرین محصولات بوگاتی با پیشرانه W16 خواهد بود چراکه جانشین شیرون به قوای محرکه هیبرید مجهز میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
منبع: https://bama.ir/o/3pj292r