هزینه بازسازی مطب دندانپزشکی

فضاهای تنگ و تاریک مشتری را حتما فراری خواهد داد و ما به هدفمان که ایجاد آرامش و رضاین مشتری است نخواهیم رسید طراحی داخلی مطب زیبایی . ما در این تیم قطعا هزینه ها را برای شما کاهش خواهیم داد و از به روز ترین و با کیفیت ترین متریال ها برای فضای شما استفاده خواهیم کرد . پس بازار فروش طلا بازار بزرگ و رقابتی است و با توجه به ثابت بودن نرخ طلا در همهی فروشگاه ها چیزی که یک فروشگاه را برجسته و متمایز میکند تا فروش بیشتری داشته باشد زیبایی و کیفیت طلای آن فروشگاه است این زیبایی و کیفیت هم بهدست طلاساز رقم میخورد پس طلاساز نقش مهمی در بازار طلا دارد و هرچقدر بهتر عمل کند سودی بیشتری نصیب خود و فروشنده طلا میشود. طراحی داخلی مطب ها و کلینیک ها از اهمیت بالایی برخوردار است که باید با دانش و تخصص یک تیم معماری داخلی انجام شود. 7- یک مطب با شرایط استاندارد باید از تهویه مناسب و قویی برخوردار باشد، تا بوی مواد ضدعفونی کننده و یا خون و بیماری در مطب افراد را اذیت نکند.

دکور سالن انتظار باید به گونه ای باشد که بیماران و مراجعین، احساس راحتی کنند، مبلمان و صندلی های قرار گرفته در سالن انتظار یک مطب باید راحت و به تعداد کافی باشد. ۵- انتخاب رنگ و بافت مناسب برای کلینیک های زیبایی: ممکن است خیلی راحت رنگی که دوست دارید یا رنگ هایی که ترکیب خوبی دارند را برای کلینیک زیبایی خود انتخاب کنید. استفاده از رنگ های مناسب و توجه به نورپردازی در مطب های چشم پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. رعایت اصول بهداشتی یک امر مهم در کار پزشکان و مطب، کلینیک و بیمارستان می باشد، پس بهتر است در طراحی این قسمت از فضای کلینیک و مطب اهمیت ویژه ایی به کار برده شود. اگر فضایی که قصد طراحی داخلی برای آن دارید، به شکل یک کلینیک می باشد که هم زمان چندین پزشک و دندان پزشک در آن می تواند خدمات ارائه دهند. همچنین اگر نور مطب کم باشد بیماران و پزشک نمیتواند فعالیت های خود را انجام دهد و همجنین خسته کنده خواهد بود. متریال های نوین می توانند در تمام قسمت های یک مطب جای گیرند.

ست مبلمان نشیمن سالن انتظار یکی دیگر از عناصری است که در جذاب نشان دادن این فضا اهمیت بسزایی دارد. کاغذ دیواری را بیشتر در فضاهای اداری مطب (بخش پذیرش، سالن انتظار و اتاق دندانپزشک) به کار میبرند. رنگ صورتی هم مانند رنگ های آبی و سبز جزء رنگ های آرامش بخش و لطیف شناخته میشود و به همین دلیل است که از این سه رنگ برای لباس های بیماران در مراکز درمانی استفاده میکنند تا روحیه آن ها را بالا ببرند. همچنین؛ رادینا سلامت با راه اندازی وبسایت سه زبانه و تهیه پکیج های درمانی شامل صدور ویزا، ترانسفر، رزرو هتلها و مراکز اقامتی، هماهنگی با پزشکان و مراکز درمانی و تورهای دوران نقاهت آماده خدمت رسانی به توریست های درمانی در حوزه های مختلف درمان می باشد. پس باید با دقت زیادی نورپردازی مطب را آماده کنیم. افرادی که به کلینیک های فیزیوتراپی مراجعه می کنند اغلب از دردهای عضلانی و بدنی شکایت دارند، بنابراین مهم ترین نکته ای که در طراحی این مراکز باید در نظر گرفته شود، فکر مکانی مناسب برای نشستن و استراحت مراجعان است.

بهترین انتخاب برای بازسازی دکوراسیون مطب های زیبایی رنگ های مربوط به طیف رنگ های روشن و سرد می باشد این رنگ ها شامل رنگ سبز کم ، رنگ آبی و صورتی میباشد رنگ های نام برده شده در کنار رنگ سفید میتواند احساس سرزندگی و آرامش کم نظیری در فضا ایجاد نماید . قبل تر در مقاله ی طراحی داخلی مطب زنان برخی از نکات مربوط به کلینیک های زنان و زایمان را بررسی کردیم و حالا برخی از نکات دیگر در طراحی دکوراسیون مطب مامایی را بررسی می کنیم. طراحی دکوراسیون سالن ماساژ و اسپا نیز یکی از فعالیت های ما در ایرانادکور است . یک کلینیک برای افراد یادآور انتظار و اضطراب می باشد و اگر فضا دلگیر نیز طراحی شده باشد این اضطراب و انتظار دو چندان می شود و باعث ایجاد فضای خسته کننده می گردد اما اگر طراحی داخلی این کلینیکها درست و اصولی باشد مطمئناً پس از گذشت مدتی کسب و کار شما نیز با افزایش تعداد مراجعین مواجه شده و رونق بیشتری می یابد بنابراین توصیه میشود طراحی این گونه فضاها را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا دکوراسیون داخلی مطب تاثیر نامناسب و نامطلوبی بر احساس و آرامش مراجعین نگذارد .

اما برای تنوع و بهتر جلوه دادن آن، درجه تیرگی و روشنایی این دو اتاق را از یکدیگر متفاوت کنید. بهمنظور طراحی داخلی مطب با هر نوع تخصصی که پزشک مربوطه دارد و یا ایجاد تغییرات دکوراسیون داخلی باید یادآور شد که هدف از انجام این امر در یک مطب تنها بهبود وضعیت بصری و ظاهری فضای کلی ساختمان نیست بلکه هدف از بازسازی و ارائه ایدههای مناسب درزمینه دکوراسیون داخلی، سازگار کردن محیط داخلی با کاربری مناسب آن و درنهایت جذب مشتری و ایجاد احساسی متفاوت در آنها میباشد. طراحی داخلی کلینیک ها و مطب های درمانی و بهداشتی بسیار با اهمیت و ضروری است حتی گاهی فضا از نظر زیبایی شناختی خیلی خوب طراحی شده ، اما ممکن است نیاز بیمار و پزشک را برطرف نکند و باعث ایجاد آرامش بیمار یا مراجعه کننده و سهولت دسترسی پزشک یا درمانگر نشود . طراحی داخلی اکثر مطبهای دندانپزشکی مدرن است، البته طراحی سنتی و پستمدرن هم با کارکرد مطب سازگار نیست، اما میتوان از شیوههایی استفاده کرد که ترس بیمار از دندانپزشکی کمتر شود. طراحی داخلی مطب پزشکی مدرن میتواند شامل؛ وای فای رایگان، تلویزیون و دستگاههای بازیهای ویدیویی کودکان باشد، اما محدود به آن نیست. چوبی: دیوارهای چوبی از جمله متریالی هستند که امروزه ما به وفور در دکوراسیون داخلی شاهد استفاده از آن هستیم.

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم می توان در تهویه فضا از پنجره های بزرگ و یک پارچه استفاده کرد. چیدمان در کلینیک های دندانپزشکی نیز بسیار مهم است. نمای رومی سیمانی نیز با استفاده از سیمان سفید به اجرای نماهای خارجی ساختمان کمک می کند که انجام ان نیازمند مهارت بالایی است و افراد کارآزموده و با تجربه قادر به انجام نمای رومی سیمانی می باشند. بیمار یا مراجع در حالت دراز کشیده قرار دارد.برای جلوگیری از کسل شدن بیمار، همچنین سرگرم و آرام شدن فرد، سقف ها پتانسیل بالایی دارند. با توجه به اینکه این سبک دکوراسیون هزینه های بالایی را در بر می گیرد و همچنین به سبب داشتن جزئیات کمتر مورد توجه پزشکان قرار می گیرد.

همچنین با استناد به پژوهـش های صورت گرفتـه، بهره گیری از موسیقی و صداهای طبیعت مانند صدای دریا همچنین رایحه گلها و گیاهان در محیط های داخلی،مخصوصا کلینیک های زیبایی و مطب ها به منظور کسب آرامش و کاهش اضطراب در بیماران، نیز پیشنهاد می شـود. برای طراحی داخلی یک مطب دندانپزشکی مواردی دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند. 6- میز پذیرش، قسمتی از سالن انتظار می باشد که بیشتر از جاهای دیگر به چشم می آید، پس طراحی یک میز پذیرش خاص و خارق العاده می تواند در دکوراسیون مطب پزشکان تاثیر زیادی داشته باشد. قسمت پذیرش اولین مکانی است که مراجعین توقفی نسبتا کوتاه در آنجا دارند. سالن پذیرش و انتظار اولین بخشی از مطب و کلینیک هستند که مراجعه کنندگان در آن جا حضور می یابند.

هنگام بررسی انواع سبکها در دکوراسیون داخلی به این نتیجه می رسیم که رنگ های خنثی مانند بژ ، سفید و کرم وقتی با دیگر رنگ های آرامش بخش ترکیب شود، محیط را خوشایند و دلپذیر می سازند. از آن جایی که در معاینات دندان پزشکی فرد باید ساعت ها به سقف خیره شود، که این به نظر خوشایند نمی آید و حتی ممکن است خسته کننده نیز باشد. برای انتخاب گیاه مناسب بهتر است از اب و هوای منطقه و شرایط زیستی گیاه اطلاعات کافی پیدا کنید.گیاهان هوای مطب شما را تمیز میکنند و بسته به این که از چه گیاهی استفاده کنید میتوانند خواص پزشکی نیز داشته باشند.

پیشنهاد ما این است که تخت را در پشت مبلمان قرار داده و در روبروی بیمار و محلی که بیشتر در نقطه ی توجه بیمار می باشد، را با گل های زیبا تزیین نمایید. به کارگیری برخی از رنگ ها همچون رنگ قرمز ، زرد ، نارنجی و قهوه ای باعث افزایش این اضطراب در افراد میگردد بنابراین پیشنهاد می شود از استفاده از این رنگ ها در فضاهای داخلی مطب خودداری نمایید . در دکوراسیون داخلی مطب پزشکان از وسایل وینیلی برای اسباب و اثاثیه اتاق نشیمن بیماران انتخاب کنید که بتوان، به سرعت، به راحتی و به دفعات زیاد، آن را تمیز کرد.

این استانداردها به ما در طراحی داخلی فضاهای چندمنظوره مانند آنهایی که در محیطهای جراحی، بیمارستانی، تشخیص، آزمایشگاهها و همچنین شامل فضاهای تمیز، کثیف، بسته یا عمومی هستند کمک میکنند و باعث ایجاد یک ساختمان مناسب عملکردی میشوند. یک بیمارستان عمومی به چه بخش هایی تقسیم می شود؟ بنابراین شما با مشورت با یک طراح و معمار داخلی می توانید علاوه بر این که در هزینه های خود صرفه جویی کرده، به طرح و سبک دکوراسیون ایده آل خود به بهترین صورت ممکن دست یابید. 4- استفاده از پنجره های بزرگ و یک دست در زیبایی و آرامش بخشی مطب و یا کلینیک، تاثیر بسزایی دارد. هر یک از اتاق های موجود در مطب پزشکی از کاربرد و هدف منحصر به فردی برخوردار است. امروزه با پیشرفت سطح فرهنگ و سطح سلیقهی مردم، طراحان باید طراحی های کاربردی و منحصر به فردی را برای طراحی دکوراسیون مطب و کلینیک نجام بدهند. ۳- استفاده از سبزینگی و المانهای طبیعی در کلینیک زیبایی: طبیعت و هر آنچه که مربوط به آن است بدون شک هر فضایی را منحصر بفرد و سرشار از آرامش خاطر میکند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: