خودروساز ژاپنی هوندا رسماً این خودرو را معرفی کرد نسل جدید WR-V در بازار اندونزی هوندا WR-V جدید مبتنی بر پلتفرمی است که زیربنای نسل قبلی/نسل چهارم سیتی و سدان Amaze در فروش در هند است. در واقع، WR-V قدیمیتر نیز بر پایه پلتفرم Jazz یا نسل چهارم City ساخته شده است. مدل جدید از نظر اندازه رشد می کند و از مدل قدیمی بلندتر، پهن تر و بلندتر است.
در این مقاله، ما در مورد تفاوت های عمده بین هوندا WR-V جدید و قدیمی تر WR-V صحبت می کنیم.
هوندا WR-V جدید در مقابل WR-V قدیمی – ابعاد
– WR-V جدید از نظر تناسب دارای طول 4060 میلی متر، عرض 1780 میلی متر و ارتفاع 1608 میلی متر و فاصله بین دو محور 2485 میلی متر است. این SUV جمع و جور دارای فاصله 220 میلی متری از سطح زمین است که یکی از بالاترین ها در بخش خود است.
– WR-V قدیمیتر در بازار ما کمتر از 4 متر طول دارد. طول آن 3999 میلی متر، عرض 1734 میلی متر و ارتفاع 1601 میلی متر است و فاصله بین دو محور آن 2555 میلی متر است. فاصله آن از زمین 188 میلی متر است.
– در مقایسه با مدل قدیمیتر، WR-V جدید 61 میلیمتر بلندتر، 46 میلیمتر عریضتر و 7 میلیمتر بلندتر است. با این حال، فاصله بین دو محور 70 میلی متری کوتاه تر است. مدل جدید 32 میلی متر فاصله بیشتری از زمین دارد.
هوندا WR-V جدید در مقابل WR-V قدیمی – مشخصات
– نیروبخش WR-V جدید یک موتور 1.5 لیتری i-VTEC 4 سیلندر تنفس طبیعی بنزینی است که سدان سیتی را تامین می کند. این موتور قادر به تولید 121 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور است. نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.
– مدل هندی WR-V با دو گزینه موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بنزینی و 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل در دسترس است. در حالی که اولی برای 89 اسب بخار قدرت و 110 نیوتن متر گشتاور خوب است، موتور دیزلی 99 اسب بخار و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. هر دو موتور با گیربکس 5 سرعته دستی در دسترس هستند.
– مدل قدیمی تر بر روی چرخ های 16 اینچی با لاستیک 195/60 سوار می شود. در طرف مقابل، هوندا WR-V جدید با چرخهای 16 و 17 اینچی ارائه میشود که به ترتیب در تایرهای 215/55 و 215/60 پیچیده شدهاند.
طراحی و ویژگی های جدید هوندا WR-V
WR-V جدید نسخه تولیدی هوندا کانسپت RS SUV است که در GIIAS 2021 رونمایی شد. این مدل نشانههای ظاهری را از شاسیبلندهای بزرگتر هوندا مانند HR-V و CR-V در بازارهای بینالمللی به اشتراک میگذارد. این شاسی بلند دارای نمایه ای شبیه به کوپه SUV است که دارای خط سقف باریک و طراحی زاویه ای درب عقب مانند HR-V است. با گلخانه بزرگ عرضه می شود و دارای شیشه های شیب دار جلو و عقب است. یک خط شانه برجسته و روکش بدنه قوی در قسمت پایینی درها وجود دارد. این چراغهای جلو با چراغهای LED یکپارچه ارائه میشود که بهطور یکپارچه با جلوپنجره کرومیدار ادغام میشود. یک نوار کرومی بالای جلوپنجره و راه اندازی چراغ جلو وجود دارد.
سپر پایینی دارای سد هوای پهن تر، محفظه چراغ مه شکن جدید در دو طرف و صفحه لغزنده مصنوعی است. WR-V جدید با ستون C خیره کننده و طراحی درب عقب شیب دار عرضه می شود. این SUV دارای چراغهای عقب باریکتر LED و سپر جدیدی است که پلاک خودرو و پلاک مصنوعی را در خود جای میدهد.
کابین جدید هوندا WR-V شباهت زیادی با سدان Amaze موجود در بازار ما دارد. طراحی داشبورد، سیستم اطلاعات سرگرمی، فرمان و کنسول ابزار با سدان Amaze مشترک است. این دستگاه دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با هندزفری تلفن و اتصال تلفن هوشمند است. WR-V جدید همچنین Honda LaneWatch را دریافت می کند که قبلاً در سدان جدید City دیده ایم.
برای ایمنی و امنیت، هوندا WR-V جدید دارای 6 کیسه هوا، کمک پایداری خودرو، کمک استارت در سربالایی، ABS با EBD و دستیار ترمز، سیستم بازگرداندن ترمز و موارد دیگر است. علاوه بر آن، WR-V جدید سوئیت حسگر هوندا با فناوری ADAS با ویژگیهایی مانند سیستم ترمز کاهش برخورد، سیستم کمکی حفظ خطوط، سیستم کاهش خروج از جاده، کروز کنترل تطبیقی، سیستم اعلان خروج خودروی سرب و نور بالا خودکار را دریافت میکند.