وب سایت رسانه جهانی رنو

در سال 2021، رنو استراتژی ترکیب کانال و بهینه‌سازی قیمت‌ها را اجرا کرد. ترکیب خرده فروشی بین H1 (40٪) و H2 (50٪) + 10 امتیاز و با درآمد خالص بالاتر به ازای هر خودرو کسب کرد.

رنو تغییر سریع خود را در بازار برقی تایید کرد

رنو بر توسعه ترکیب قیمت مثبت بر اساس استراتژی “ارزش بر حجم” تمرکز کرد. این قبل از کمبود موجودی مرتبط با کووید شروع شد – و نشان دهنده پیشرفت ترکیب قیمت واقعی است. درآمد خالص بالاتر به ازای هر خودرو از دو دارایی برند قوی سود می برد: فروش ترکیبی از فناوری E-Tech و پیشنهاد سطح بالای تریم با Arkana RS Line، 49 درصد از سفارشات اروپا را نشان می دهد و ترکیبی از فروش Intens و RS Line روی هم به 86 درصد می رسد.

فتح مجدد بخش C نیز به لطف رنو آرکانا کاملاً جدید با موفقیت آغاز شده است. از زمان عرضه اروپایی آن در ژوئن، سفارشات به بیش از 60000 دستگاه در اروپا رسیده است که 56 درصد آن در نسخه E-Tech است. فروش بخش C از 22 درصد به 25 درصد از کل فروش رایانه های شخصی رنو افزایش یافته است.

رنو بار دیگر بر استراتژی خود به عنوان یک برند جهانی تاکید می کند:

در اروپا، رنو در فرانسه (سرآمد)، در ایتالیا (مقام دوم) و آلمان (مقام سوم) روی سکوی خودروهای برقی قرار دارد.

بازارهای خارج از اروپا اکنون 44 درصد از فروش خودروسازان را تشکیل می دهند (+2 امتیاز در مقایسه با 2020) و تمرکز بیشتری بر سود دارند. راه اندازی جدید رنو داستر به موفقیت استراتژی ما کمک کرد و فروش بالایی را به ثبت رساند: 41000 دستگاه در روسیه (+31٪ در مقابل 2020)، 22000 دستگاه در برزیل (+15٪ در مقابل 2020)، 6200 فروش در مکزیک (+55٪ در مقابل 2020). 2020) و 9100 فروش در کلمبیا (+ 34٪ در مقابل 2020).

* محیط = بدون چین

رتبه بندی 15 بازارهای اصلی – YTD دسامبر 2021*
gktd3itucd-phpnrwcag

* شامل Hybrid (HEV) و Plug-In Hybrid (PHEV)، فاقد هیبرید ملایم (MHEV)

رنو با 124700 فروش و 28.8 درصد از سهم بازار با سه پرفروش خود: رنو مستر، رنو ترافیک و رنو کانگو وانت، رهبر بلامنازع LCV در فرانسه باقی مانده است.

فابریس کامبولیو، معاون ارشد فروش و عملیات برند رنو نتیجه می گیرد:

در هند، رنو کیگر کاملاً جدید با فروش 29000 دستگاهی موفق بود. در حال حاضر 30 درصد از فروش رنو را به خود اختصاص داده است و استراتژی پرفروش رنو برای این بازار را تایید می کند.

وقتی صحبت از ترکیب فروش خودروهای سواری هیبریدی* به میان می آید، رنو به عملکرد قوی خود ادامه می دهد: Clio 19٪، Captur 24٪ و Arkana 56٪.

اول ارزش گذاری کنید

با تأثیر مداوم همه‌گیری COVID-19 و کمبود قطعات، رنو یک سیاست فروش انتخابی را اجرا کرد. فروش جهانی به 1751089 دستگاه (-6.7 درصد نسبت به سال 2020) و سهم بازار 4.7 درصد (0.6- درصد در مقایسه با 2020، TIV بدون چین و آمریکای شمالی) رسید. در اروپا، رنو به سهم بازار 7.1 درصد (-0.7 درصد) در 984784 دستگاه رسید.

رنو ZOE که در سال 2012 راه اندازی شد، جایگاه قوی خود را به عنوان رهبر بازار در بخش خودروهای برقی در فرانسه حفظ کرده و در رده دوم اروپا قرار دارد.

فروش کل کامپیوتر + LCV
9ego4snq3d-phpekq0xn

در اروپا، سهم بازار LCV به 15.7٪ رسید (+1 pt در برابر 2020 بدون پیک آپ). رنو در بخش وانت های کوچک رتبه اول و در بخش وانت های متوسط/بزرگ رتبه دوم را دارد.

رنو تغییر سریع خود را به سمت الکتریکی شدن با رشد چشمگیر حجم EV و Hybrid* 52% در فروش رایانه های شخصی در اروپا تایید می کند. محدوده E-Tech اکنون 30 درصد از فروش خودروهای سواری رنو در اروپا در سال 2021 را در بازار برقی که 26 درصد از TIV را تشکیل می دهد، تشکیل می دهد.

رنو برای بازار LCV (بدون پیک آپ) رتبه اول اروپا را با پرتاب های موفق متعدد به دست می آورد. طیف جدیدی از پیشنهادات LCV اکنون با وانت اکسپرس کاملاً جدید، وانت کانگو و ترافیک برای مشتریان ما در دسترس است. سازمان بین‌المللی ون سال، با به رسمیت شناختن نقاط قوت واحد تجاری خودروهای تجاری سبک رنو، وانت کاملاً جدید کانگو را به‌عنوان «ون سال 2022» اعطا کرد.

* محیط = رنو + RSM و PC + LCV



منبع

می‌خواهم از شرکای تجاری و تیم‌های فروش خود برای دستیابی به چنین نتایج چشمگیری با وجود شرایط نامناسب بازار تشکر کنم. رنو توانست 1 از 3 فروش در E-Tech و 1 از 2 فروش در کانال خرده فروشی به دست آورد. رنو از موفقیت‌های قوی در سال 2021 بهره می‌برد تا مسیر مثبت خود را برای بازگرداندن جایگاه خود در بخش C، از طریق عرضه‌های آتی مگان E-Tech Electric و کاملاً جدید استرالیا تأیید کند. ما به سال 2022 با جاه طلبی نگاه می کنیم تا به جلو برویم و با سبد محصولات و رویکرد تجاری ثابت پیش برویم.»


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: