چرا سیتروئن C3 در NCAP لاتین امتیاز 0 ستاره ایمنی را کسب کرد؟


در آخرین آزمایش‌های تصادف لاتین NCAP، سیتروئن C3 هاچ‌بک ابتدایی تولید شده در برزیل به رتبه ایمنی صفر ستاره ناامیدکننده دست یافته است. در حالی که مدل برزیلی دارای شباهت هایی با C3 مخصوص هند است و بر روی پلت فرم CMP یکسان ساخته شده است، تفاوت های مکانیکی بین این دو وجود دارد. با این حال، خودروساز فرانسوی فاش نکرده است که آیا هر دو مدل ساختار شاسی مشابهی دارند یا خیر.

نمرات لاتین NCAP

اجازه دهید نمرات کسب شده توسط سیتروئن C3 را بررسی کنیم. امتیاز 12.21 در ایمنی سرنشینان بزرگسال، 5.93 امتیاز در ایمنی سرنشینان کودک و 23.88 امتیاز در ایمنی عابر پیاده به دست آورد. این امتیازات به ترتیب 31، 12 و 50 درصد از کل امتیازات را به خود اختصاص می دهند. از نظر سیستم های کمک ایمنی، هاچ بک 15 امتیاز دریافت کرد که نشان دهنده 35 درصد امتیاز کل است.

رتبه بندی ایمنی سیتروئن C3

ویژگی های ایمنی – موارد و پیشنهادات

با توجه به ویژگی‌های ایمنی، سیتروئن C3 ساخت برزیل کیسه‌های هوای دوگانه برای سرنشینان جلو، کمربندهای ایمنی با محدودکننده بار، پایه‌های صندلی کودک Isofix، کنترل پایداری الکترونیکی و یادآور کمربند ایمنی را به عنوان تجهیزات استاندارد ارائه می‌کند. با این حال، این هاچ بک فاقد محدودیت بار کمربند ایمنی، سیستم های AEB عابر پیاده، شهری و بین شهری، کمک بین خطوط، سیستم کمکی سرعت و حفاظت از عابر پیاده GTR-UN 127 است. علاوه بر این، پوسته بدنه C3 در تست ضربه از جلو ناپایدار ارزیابی شد.

چه چیزی در مدل ویژه هند دریافت می کنیم؟

از سوی دیگر، سیتروئن C3 هندی دارای دو کیسه هوا، سنسورهای پارک عقب، ABS با EBD، ایموبلایزر موتور، قفل کودک برای درهای عقب و هشدار سرعت بالا به عنوان ویژگی‌های استاندارد است. این تریم براق کننده بالا شامل ویژگی های ایمنی اضافی مانند سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک، برنامه پایداری الکترونیکی، دوربین پارک عقب، قفل درب خودکار حساس به سرعت، و کمک نگه داشتن در سربالایی است.

رده‌بندی ایمنی صفر ستاره برای سیتروئن C3 در برزیل بر اهمیت اولویت‌بندی ویژگی‌های ایمنی و یکپارچگی ساختاری در خودروها برای اطمینان از محافظت از سرنشینان و عابران پیاده تأکید می‌کند.

سیتروئن C3 لاتین NCAP

بیانیه رسمی

استفان برودزیاک، رئیس NCAP لاتین در مورد نتایج تست نقدی سیتروئن C3 هاچ گفت: شرم آور است که Stellantis، که می داند چگونه خودروهای ایمن تر با قیمت های مقرون به صرفه توسعه دهد، خودرویی با ایمنی ضعیفی مانند سیتروئن C3 طراحی کرده است. خودرویی با این ماهیت نشان‌دهنده توهین به سلامت و یکپارچگی آمریکایی‌های لاتین است که در هنگام تصادف یا تصادف به همان اندازه ساکنان کشورهایی آسیب‌پذیر هستند که Stellantis هرگز جرات نمی‌کند خودرویی با این ایمنی پایین بفروشد.

ما به عنوان مصرف کنندگان آمریکای لاتین قویاً از Stellantis می خواهیم که تولید خودروهایی را که هم برای سرنشینان آنها و هم برای سایر کاربران جاده خطرناک است، متوقف کند. برچسب‌گذاری ایمنی خودرو، از جمله رتبه‌بندی ستاره لاتین NCAP، ابزاری کلیدی برای داشتن خودروهای ایمن‌تر در منطقه است. ما همچنین از دولت‌های هر کشور می‌خواهیم که این ابزار را در اسرع وقت به نفع مردم و اقتصاد وارد کنند.»


چرا سیتروئن C3 در NCAP لاتین امتیاز 0 ستاره ایمنی را کسب کرد؟








منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: