چرا Maruti Alto K10 رتبه 2 ستاره ایمنی را کسب کرد


Maruti Alto K10 یکی از چهار خودروی ساخت هند است که در آخرین دور توسط Global NCAP (برنامه های ارزیابی خودروهای جدید) تست تصادف شد و سه خودروی دیگر Maruti WagonR، اشکودا اسلاویا و فولکس واگن ویرتوس. WagonR ماروتی سوزوکی و Alto K10 به ترتیب رتبه های ایمنی 1 و 2 ستاره را کسب کردند. در مورد Maruti Alto K10، این هاچ بک 2 ستاره ایمنی برای محافظت از سرنشینان بزرگسال و رتبه صفر ستاره برای محافظت از سرنشینان کودک دریافت می کند.

نتایج NCAP جهانی Maruti Alto K10

این هاچ بک پایه 21.67 از مجموع 34 امتیاز در تست های حفاظت از سرنشینان بزرگسال به دست آورد. در تست افست جلویی و یک تست مانع تغییر شکل پذیر متحرک جانبی، به ترتیب 8.2 امتیاز و 12.4 امتیاز دریافت کرد. این خودرو در تست ضربه از جلو از سر و گردن راننده و سرنشین محافظت خوبی داشت. اگرچه، محافظت از قفسه سینه و زانو برای هر دو به عنوان حاشیه ای رتبه بندی شد. در تست ضربه جانبی، هاچ بک محافظت خوبی از سر و لگن، محافظت کافی از شکم و محافظت ضعیف از سینه ارائه داد.

Maruti High K10 Global NCAP

بدنه ایمنی قسمت بدنه و جای پای خود را پایدار و قادر به تحمل هرگونه بارگذاری بیشتر ارزیابی کرد. Alto K10 توانست از حداکثر 49 امتیاز تنها 3.52 امتیاز کسب کند. در حالی که آدمک کودک 3 ساله (با صندلی کودک رو به جلو و کمربند ایمنی بزرگسالان) در معرض صدمات بالای سر قرار داشت، آدمک کودک 18 ماهه (با صندلی کودک رو به عقب و کمربند ایمنی بزرگسالان) از سر خوب و محافظ ضعیف قفسه سینه برخوردار شد.

چرا Maruti Alto K10 رتبه 2 ستاره ایمنی را در Global NCAP کسب کرد؟

Alto K10 با استانداردهای حفاظت از عابر پیاده GTR9/UN127 مطابقت ندارد. این هاچ بک فاقد کمربند ایمنی سه نقطه ای برای همه سرنشینان، لنگرگاه صندلی کودک CRS و Isofix است. ایمنی استاندارد آن شامل کنترل پایداری الکترونیکی نمی شود. مدلی که در حال حاضر در هند به فروش می رسد به دو کیسه هوای جلو، یادآور کمربند ایمنی جلو و پیش کشنده کمربند ایمنی مجهز شده است.


چرا Maruti Alto K10 رتبه 2 ستاره ایمنی را کسب کرد – NCAP جهانی








منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: