تاتا موتورز اولین خودروی تجاری متوسط و سنگین با موتور CNG هند را همراه با فناوری ADAS در کامیونهای جدید و کامیونهای اصلاحشده Prima، Sigma و Ultra با ویژگیهای جدید راهاندازی کرده است. علاوه بر آن، این شرکت همچنین سری جدیدی از کامیونها و کامیونهای خودروهای تجاری متوسط و سبک پیشرفته را معرفی کرده است.
کامیون های جدید تاتا موتورز مجهز به Fleet Edge هستند، راه حل دیجیتالی نسل بعدی برای مدیریت بهینه ناوگان. مجموعه ای از خدمات ارائه شده، Sampoorna Seva پشتیبانی در محل، تضمین زمان، کمک خرابی، بیمه و تعمیرات تصادفی، گارانتی تمدید شده و سایر خدمات اضافی را برای تعمیر و نگهداری خودرو و مدیریت چرخه عمر ارائه می دهد.
اولین کامیون M&HCV هند با موتور CNG
تاتا موتورز اولین M&HCV های CNG هند را در گره های 28 و 19 تنی راه اندازی کرده است. کامیونهای کاملاً جدید CNG سیگنا ترکیبی از هزینههای عملیاتی کم، دوام بالا و کاربردهای چندگانه را ارائه میکنند که منجر به سودآوری بالاتر میشود. مدلهای CNG با گزینههای مختلف فاصله بین دو محور و طول عرشه بار و گزینه روپوش برای سفارشیسازی کابین ارائه میشوند. این مدل ها از موتور 5.7 لیتری SGI با قدرت 180 اسب بخار و حداکثر گشتاور 650 نیوتن متر بهره می برند. برد تا 1000 کیلومتر را ارائه می دهد.
اولین کامیون هند با سیستم کمک راننده پیشرفته (ADAS)
کامیون جدید تاتا پریما با ویژگی های ایمنی فعال و غیرفعال راننده پیشرفته مانند سیستم کاهش برخورد (CMS) و سیستم هشدار خروج از خط (LDWS) ارائه می شود. همچنین سیستم مانیتورینگ راننده (DMS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم مانیتورینگ فشار تایر (TPMS) را ارائه می دهد.
طیف جدید Prima همچنین دارای طراحی مجدد کابین با ویژگیهای راحتی و راحتی جدید است. دارای فرمان 3 پره با کنترل های نصب شده و اتصال بلوتوث، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی HMI با ویژگی های اتصال پیشرفته، کنسول ابزار جدید و پانل سوئیچ با دسترسی آسان.
خودروی تجاری متوسط و سبک جدید (I&LCV).
تاتا موتورز 7 خودروی تجاری متوسط و سبک جدید از جمله LPK 610، LPT 709g XD، SK 710، Ultra T.12g، Ultra K.14، LPT 1512g و Ultra T.16 Cx را روانه بازار کرده است. LPK 610 با فاصله بالاتر از سطح زمین و ترمزهای H2LS برای ترمز موثر با فاصله توقف کوتاه ارائه می شود. LPT 709g XD دارای 5 فوت مربع است. فضای عرشه اضافه شده و ادعا می شود که تا 10 درصد راندمان سوخت بالاتری ارائه می دهد.
تخلیه کننده SK 710 دارای بدنه 4 متر مکعبی بر روی پلت فرم SFC قابل اعتماد است، در حالی که Ultra T.12g با موتور 3.8 لیتری SGI توربوشارژ ارائه می شود. ادعا می شود Ultra K.14 بهترین راحتی در کلاس را با کابین مجهز به تهویه مطبوع و بالاترین درجه توانایی 37% ارائه می دهد. ادعا می شود که LPT 1512g 10 درصد راندمان سوخت بهتر همراه با بالاترین ظرفیت CNG ارائه می دهد. Ultra T.16 Cx با موتور 3.3 لیتری و کابین راحت Ultra عرضه می شود.
7 کامیون جدید دیزلی و CNG کم مصرف و کامیون، تحت سری FE، راه حل های کاربردی بهتری را با گزینه های بیشتری از وزن خودرو و طول عرشه ارائه می دهند. این کامیونها دارای پیشرفتهای کلیدی تکنولوژیکی از جمله خطوط محرکه بهینه، روغن محور عقب کم چسبناک، فن رادیاتور با چسبندگی الکترونیکی، مشاور تعویض دنده و لاستیکهایی با مقاومت غلتشی پایین هستند.