همزمان با افزایش شرکتهای خودروسازی از منابع انرژی جدید، سازندگان موتورسیکلت هم به این مهم توجه میکنند. این مدعی را میتوان انبوه موتورسیکلتهای برقی جدید دانست. اکنون شرکت کاوازاکی با معرفی نینجا H2 با پیشرانه سازگار با سوخت هیدروژن، به اولین سازنده چنین محصولی در تیراژ انبوه تبدیل شده است.
کاوازاکی پروژه طراحی نینجا H2 را از مارس 2023 آغاز کرد. با گذشت بیش از یک سال، حالا این مدل در 20 جولای در پیست سوزوکا در ژاپن در شرایط واقعی آزمایش قرار گرفته است.
در اولین گام، شاسی کاوازاکی نینجا H2 تغییر قرار گرفته است تا وزن مخزن هیدروژن و سامانه سوخترسانی را تحمل کند. این پیشرانه 4 سیلندر به حجم 998 سیسی اکنون میتوان سوخت هیدروژن را با روش تزریق مستقیم دریافت کند. قبل از اینکه کارکردهای هیدروژنسوز را انجام دهید به طور کلی به انواع طبیعی شباهت وجود دارد.
کاوازاکی فعلا از اعلام مشخصات فنی نینجا H2 خودداری کرده است، اما یک فیلم کوتاه از عملکرد این محصول جدید در پیست سوزوکا را علاقه مند به اشتراک گذاشته است.
آقای ساتوشی ایچی مدیر این پروژه، عملکرد پیشرانه کاوازاکی نینجا H2 را به دستگاهسازساز تشبیه میکند، که البته با توجه به تولید بخار آب این پیشرانه، بسیار دور از واقعیت نیست. البته نمیتوانم مقدار اندکی گاز CO2 توسط این پیشرانه را انکار کرد.
آnطwr کah delem delem ، خberی ate athelیd ص صdahی belnahnah thnahaکی کavahaکی chnahnجahahahahahahahah tuelیd صdaی meصnnaی eگزwز حl کrd.
پروژه کاوازاکی نینجا H2 فعلا در مراحل آزمایشی قرار دارد. بنابر اعلام کاوازاکی، تولید انبوه نینجا H2 به گسترش زیرساخت سوخت هیدروژن نیز دارد که البته وضعیت آن در تفاوت های مختلف وجود دارد. ساخت این مدل، بخشی از برنامه HySE یا حمل و نقل و پیشرانه های هیدروژنی است که در سال 2023 توسط کاوازاکی اعلام شد. سایر شرکت های ژاپنی از قبیل سوزوکی، هوندا، یاماها و تویوتا نیز به طور جدی به سوخت هیدروژن توجه می کنند اما فعلا کاوازاکی تنها شرکتی است که موتورسیکلت سازگار با این نوع سوخت ساخته شده است.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.
منبع: https://bama.ir/o/pm9ix2pc