کنجد باز: ون کاملا جدید کانگو همچنان مسیرهای جدیدی را در پیش دارد

Kangoo که امسال 25 ساله می شود، می تواند کاملاً به گذشته نگاه کند رکورد فروش فوق العاده: 5 میلیون وسیله نقلیه (ماشین و وانت ترکیبی) و تعداد زیادی موفقیت Open Sesame آن را به خط مقدم در رده خود باز می گرداند. بیش از 60 پتنت برای این مدل ثبت شد. و به محض ورود به بازار جوایز متعددی از جمله معتبر دریافت کرد.وانت بین المللی سال“و “آرگوس Utility سال 2022”. تیم هایی که برای تحقق این ایده با چالش های زیادی روبرو شدند، دلایل زیادی برای افتخار دارند!



کارخانه Maubeuge که 25 سال است وسایل نقلیه کانگو را تولید می کند، خطوط خود را با ویژگی Open Sesame سازگار کرده است.

برداشتن ستون مرکزی روی درب کنجد باز به این معنی بود که تولید باید آن را در فرآیند تولید بازسازی کند.

فرانسوا خاویر، مهندس ارشد، ون کانگو کاملا جدید


تعویض ستون مرکزی شامل افزودن پنج کیلو مواد و جوش های قابل توجهی بیشتر بود

60 پتنت و جوایز فراوان!

در مجموع، جایگزینی ستون مرکزی شامل افزودن پنج کیلو مواد – و بطور قابل توجهی بیشتر جوش است: یک درب استاندارد حدود 60 عدد دارد و سیستم کنجد باز 101 عدد!

بازگشت به آینده


خودروی مفهومی Frendzy / Kangoo Van کاملا جدید

نوع جدیدی از چالش فنی و صنعتی

غلبه بر موانع فنی تنها اولین چالش بود. مورد بعدی در مقیاسی کاملاً متفاوت بود: ساخت ون. کارخانه Maubeuge که 25 سال است وسایل نقلیه کانگو را تولید می کند، خطوط خود را با ویژگی Open Sesame سازگار کرده است.. بیش از چند تغییر نیاز داشت: ساختار بدنه کاملاً بازسازی شد.


9 سفت کننده هدفمند به درها اضافه شد


تیم ها دلایل زیادی برای افتخار به ون کاملا جدید کانگو دارند



منبع

این چالش شبیه هیچ چیزی بود که تیم مهندسی قبلاً انجام نداده بود: این اولین بار بود که آنها مجبور شدند وسیله نقلیه ای بدون ستون مرکزی طراحی کنند. این شامل اصلاح ساختار خودرو و جابجایی تمام قطعاتی است که به هر طریقی به ستون مرکزی بسته شده اند. مثلا، آنها قفل ها را به بالا و پایین وسیله نقلیه منتقل کردند، بنابراین می توان درها را به بدنه متصل کرد. کمربند ایمنی سرنشینان طرفین را عوض کرده است. اما مهمترین ویژگی های جدید هستند 9 سفت کننده هدفمندی که به درها اضافه شدند بنابراین آنها می توانند در برابر ضربه های جانبی مقاومت کنند.

فرانسوا خاویر، مهندس ارشد، ون کانگو کاملا جدید

همه چیز در سال 2011 و در نمایشگاه بین المللی خودرو در فرانکفورت آغاز شد، جایی که رنو یک خودروی مفهومی بدون ستون مرکزی به نام Frendzy را معرفی کرد. هم ماشین و هم ون بود. و پیشرفتی را پیش‌بینی کرد که 10 سال بعد به نمایندگی‌ها رسید: Open Sesame. Kangoo Van کاملا جدید برای ارائه این تحول به بازار انتخاب شد. مسئله این است که… تبدیل یک خودروی مفهومی به خودروی تولید انبوه کار آسانی نیست.

بنابراین فرآیند تولید باید بازآرایی می شد. و همینطور هم شد. در واقع هوشمندانه. هنگامی که درها از خط مهر زنی بیرون می آیند، همچنان دارای یک پایه وسط هستند. به عبارت دیگر، قسمت بدنه با یک استارت موقت ساخته شده است تا از تاب برداشتن در مسیر به مرحله بعدی در فرآیند تولید جلوگیری کند. سپس، روی خط بدنه، پایه اضافی قطع می شود. سپس شش ربات در این خط تعدادی مکانیزم تقویتی را برای افزایش مقاومت در برابر ضربه درها اضافه می کنند. سه دستگاه های هندسی درها را در زمان واقعی نظارت کنید تا مطمئن شوید شکل مناسبی دارند (با دقت میلی متری). سپس، در مغازه رنگ، لولاهای هدفمند طراحی شده روی خودرو قرار گرفته اند برای نگه داشتن چارچوب درهای جانبی کشویی در جای خود. در نهایت، در خط مونتاژ، مهر و موم در ون قرار می گیرد – که تماشای آن بسیار دیدنی است زیرا مهر و موم در تمام بدنه می چرخد.

شما تعداد زیادی خودروی مفهومی را بدون ستون های مرکزی می بینید. اما این اغلب در مورد خودروهای تولیدی صدق نمی کند – آنهایی که به مرحله “صنعتی” می رسند. و قبلاً در مورد LCV چنین نبوده است رنو کانگو وانت کاملا جدید با درب کنجدی باز شناخته شده خود وارد بازار شد. تیم های مهندسی، طراحی و تولید این کار را با یک ترفند جادویی ساده مدیریت نکردند: آنها ایده های بی شماری را ارائه کردند، همه آنها را با هم ترکیب کردند، درباره سهم خود از موانع مذاکره کردند و در نهایت کل معماری خودرو را برای مقابله با چالش های مختلف بازبینی کردند. از جمله مقاومت درب در برابر ضربه های جانبی. سر و کار داشتن با تمام این الزامات فنی حتی درگیر تطبیق خطوط تولید

ما مجبور شدیم اجزای ساختاری را در درب ها بسازیم تا ستون های مرکزی را هنگام بسته شدن درها بازسازی کنیم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: