گنجینه های پنهان: اسرار اتاق های ناخوشایند رنو

روز بازدید، خودروی پرچمدار جدید رنو و تمامی تجهیزات آن در حال انجام آزمایشات متعددی بود – دو برابر آن چیزی که طبق مقررات لازم است. هر پاسخ و رفتاری به طور مستقیم از اتاق کنترل بررسی می شود. همه چیز با کمک کامپیوترهای قدرتمند تجزیه و تحلیل می شود. در مورد تضمین عملکرد و قابلیت اطمینان سیستم های متصل خودرو جای هیچ شکی وجود ندارد.

از اتاق های آزمایش تا جاده


تجربه جدید آکوستیک در دست ساخت است. این باعث ایجاد طیف جدیدی از تجربیات صوتی خواهد شد: کیفیت صوتی برجسته و خدمات نوآورانه تر.

رنو ZOE، پیشگام خودروهای الکتریکی ده سال پیش، تعدادی از مسائل کاملاً جدید را در مورد صدا مطرح کرد. با این همه سکوت چه کنیم؟ رنو از اتاقک های آنکوئیک برای توسعه a VSP (صدای وسیله نقلیه برای عابران پیاده) به طوری که عابران پیاده می توانند نزدیک شدن اتومبیل های ZOE با سرعت کم را بشنوند. “ماشینی که تراویاتا یا واگنر را می نوازد سرگرم کننده خواهد بود، اما جعبه پاندورا از مسائل آلودگی صوتی را باز می کند.استفان به شوخی می گوید. Megane E-TECH Electric کاملاً جدید همچنان مجموعه ای از صداها را برای هشدار دادن به عابران منتشر می کند.


آلن و فرانک، همکاران استفان در حال آماده سازی یک تست آکوستیک

اینجا کلمه “سکوت” معنای جدیدی به خود می گیرد آدم واقعاً چیزی نمی شنود. عدم وجود صدا خفه کننده می شود. در چنین فضایی، خالی از تمام صدای پس زمینه، در ثانیه ای که حرکت می کنید، کوچکترین صدای مچاله شدن پارچه یا حتی نفس به طرز شگفت آوری قابل درک می شود. برعکس، صدای کف زدن، خفه و حتی کسل کننده به نظر می رسد، زیرا دیوارها پژواک تولید نمی کنند. استفان لبخند می زند،این یک تجربه منحصر به فرد است!

در مرکز اتاق، احاطه شده توسط صد میکروفون با کیفیت بالا، یک Megane E-TECH Electric کاملا جدید تمام توجه آزمایش کنندگان را به خود جلب می کند. “ما عایق صوتی خودرو را در رابطه با صدای تولید شده توسط موتور، لاستیک ها یا هر چیز دیگری در مجاورت مستقیم اندازه گیری می کنیم.استفان توضیح می دهد.اینجاست که ما عایق صوتی خودرو را به خوبی تنظیم می کنیم و روی همه صداهایی که تجربه آکوستیک کاربر را تشکیل می دهند کار می کنیم: صدای درب خودرو، هشدارها و هشدارهای صوتی، موسیقی و موارد دیگر.” کارشناسان آکوستیک ایجاد و کل معماری صدای ماشین ساخته شده از صداهای داخلی و خارجی را ارزیابی کنید.

استفان در حالی که وارد مرکز می شود، از مجموعه ای از ایست های بازرسی و دروازه های امنیتی زیر نگاه مراقب نگهبانان عبور می کند. مهندسان، تکنسین ها، خلبانان، کارشناسان از همه نوع: تقریباً 1000 متخصص در سایت پیشرفته. استفان با قدم زدن در پیچ و خم راهروها، اطراف محل کارش را به ما نشان می دهد. به سرعت مشخص می شود که هیچ شباهتی به دفتر کار معمولی شما ندارد…

در مجموع، اتاق‌های آنکوئیک مختلف و آزمایشگاه‌های آنالیز در سراسر میزبان مرکز فنی Aubevoye پراکنده شده‌اند. بیش از هزار جلسه تست در سال. بسیاری از ماه‌ها قبل از رونمایی – یا حتی نامگذاری – خودروهای آینده رنو روزها را در این اتاقک‌های محرومیت حسی می‌گذرانند که توسط فرکانس‌های نامرئی احاطه شده‌اند. گواه این است که چیزهای زیادی در این اتاقک های ناخوشایند، این گنجینه های کمتر شناخته شده فناوری امواج در خطر است.

در داخل، با عدم وجود صدای خرخر موتور احتراق، اکنون منظره صوتی نیاز به توجه ویژه به جزئیات دارد: “اکنون بیشتر روی نویز ایجاد شده توسط چراغ های راهنما، صدای کلیک دکمه ها، بوق های پخش شده توسط رابط های صفحه لمسی تمرکز می کنیم. رانندگان و مسافران در قلب یک تجربه صوتی و حسی هستند که همه بخشی از تجربه رانندگی است

ضربه زدن به طول موج مناسب

استفان هر روز صبح در امتداد جاده‌های روستایی نرماندی رانندگی می‌کند، جایی که فقط ماشین او و چند پرنده صبحگاهی سکوت طبیعت را می‌شکنند که طبیعت از خواب غروبش بیدار می‌شود. آرامش به زودی جای خود را به غم و اندوه می دهد مرکز فنی Aubevoye، مرکز آزمایش و مهندسی رنو واقع در 100 کیلومتری شمال غربی پاریس. در پشت دروازه های اصلی گسترده، این سایت بیش از 600 هکتار از زمین های جدا شده از عموم را شامل می شود و شامل نزدیک به 60 کیلومتر مسیر آزمایشی، 44 خط آزمایش، دو تونل باد، 18 محفظه خوردگی و موارد دیگر است. امکانات تست در خدمت قرار دادن خودروهای آینده گروه رنو از طریق سرعت آنها در طیف گسترده ای از موقعیت ها، همه مخفیانه در جنگل های Eure پنهان شده اند.


استفان و رنو مگان E-TECH الکتریک کاملا جدید در اتاق صدا


برو داخل و سکوت اولین اتاقک بی صدا را بشنو

موانع صوتی

استفان، رئیس بخش آکوستیک و ارتعاشات گروه رنو


هر وسیله نقلیه ای با این ابزارهای آزمایشی پیشرفته در مراحل خود قرار می گیرد

دیوارها و سقف اتاق اول با پانل های فومی از منشورهای افقی و عمودی پوشیده شده است. فرم های بیرون زده به جای انعکاس امواج صوتی، امواج صوتی را از بین می برند و هرگونه اکو را از اتاق حذف می کنند. از این رو به نام “بی صدا”. “از آنجایی که کف پوشیده نیست، باید بگوییم محفظه “نیمه آنکوئیک”.استفان می گوید.


محفظه فرکانس رادیویی چشمگیر جایی است که آنتن های ماشین تست می شوند

نه چندان دور، یک اتاق خاص دیگر علاقه فرد را برانگیخته است. اینجاست که خاویر به عنوان کارشناس سازگاری الکترومغناطیسی کار می کند. دیوارها با پانل های سفید پوشیده شده اند که بر روی یک لایه ضخیم عایق قرار گرفته اند. یکی دیگر از Megane E-TECH Electric کاملا جدید در حال آزمایش روی یک دینامومتر شاسی برای شبیه سازی رانندگی در جاده های باز است. دور تا دور آنتن ها ماشین را با امواج الکترومغناطیسی با شدت و فرکانس های مختلف بمباران می کنند. وسایل نقلیه در دنیای واقعی به طور مداوم در معرض میدان های الکترومغناطیسیچه هنگام عبور از کنار دکل‌های تلفن، فرستنده‌های تلویزیون یا رادارهای سرعت خودکار، بنابراین همه اقدامات احتیاطی باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ اختلالی در عملکرد عادی خودرو ایجاد نمی‌کند. “ما در قفس فارادی هستیم. دیوارهای این اتاق امواج الکترومغناطیسی را مسدود کرده و ما را از دنیای بیرون جدا می کند. ما میتوانیم بنابراین آزمایش کنید که ماشین چگونه انواع امواج را ارسال و دریافت می کند: رادیو، تلفن یا GPS،خاویر توضیح می دهد.


محفظه ایمنی، جایی که Megane E-TECH Electric تحت آزمایش شدید الکترومغناطیسی قرار می گیرد

برای راضی نگه داشتن استفان کافی است، زیرا نور در اطراف Aubevoye شروع به کم شدن می کند، و او “دفتر” خود را ترک می کند تا به خانه برود. با پیچیدن در جنگل های نرماندی، پنجره اش را پایین می آورد و ماشینش را پر از صداهای طبیعت می کند.



منبع


تست امواج هر روز در مرکز فنی Aubevoye انجام می شود

استفان ما را به آخرین اتاق می برد. “مراقب چشمات باش…در حالی که در سنگین را باز می کند، هشدار می دهد. و به درستی، فضای اتاق تقریباً 300 متر مربع است و ارتفاع آن 11 متر است. دیوارها، کف و سقف با مخروط های فوم بزرگ پوشیده شده است. این تنها اتاق کاملاً بی صدا در اتاقک است. مرکز فنی Aubevoye، و این جایی است که کارشناسان نحوه عملکرد همه خودروهای رنو، از ZOE تا Master را در هنگام دریافت امواج آزمایش می‌کنند.


خاویر، کارشناس سازگاری الکترومغناطیسی

در حالی که امواج صوتی کمتری در اطراف وسایل نقلیه وجود دارد، نمی توان همین را برای امواج الکترومغناطیسی گفت. از آغاز قرن، تعداد دستگاه های الکترونیکی روی برد چهار برابر شده است. Renault Megane E-TECH Electric دارای عملکردهای جدید متصل و ADAS است. این اتصال افزوده به این معنی است که امواج بیشتری هم در داخل و هم در خارج از ماشین جهش می کنند. بنابراین ضروری است اطمینان حاصل کنید که فرکانس ها با یکدیگر تداخل ندارند برای جلوگیری از هرگونه نقص در تجهیزات داخل خودرو یا مسائل ایمنی در خارج از خودرو، در نتیجه وسایل نقلیه ایمن و قابل اعتماد برای همه مشتریان رنو تضمین می شود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: