4 شاسی بلند محبوب ماهیندرا برای رفتن به برق

در آگوست 2023، ماهیندرا و ماهیندرا برنامه‌های جاه‌طلبانه EV (خودروی الکتریکی) خود از جمله Scorpio، Bolero و Thar را فاش کردند. علاوه بر این، این خودروساز چندین خودروی برقی را با دو برند متمایز معرفی خواهد کرد – XUV.e (XUV.e8 و XUV.e9) و BE (BE.05، BE.07، و BE.09). ما این SUV های الکتریکی جدید را در شکل مفهومی خود دیده ایم ماهیندرا XUV.e8 اولین نسخه تولیدی در میان آنها خواهد بود که وارد بازار می شود. این در اصل نسخه الکتریکی ماهیندرا XUV700 خواهد بود که قرار است از دسامبر 2024 وارد تولید شود.

شاسی بلندهای برقی XUV.e و BE ماهیندرا در استودیوی طراحی MADA (Mahindra Advanced Design Europe) این برند در آکسفوردشایر بریتانیا طراحی خواهند شد. همه مدل‌ها دارای یک زبان طراحی منحصربه‌فرد خواهند بود و پلتفرم Born Electric INGLO یکسانی دارند.

ماهیندرا XUV.e8

این خودروساز بومی تایید کرده است که نسخه های الکتریکی Thar، Scorpio و Bolero نیز در راه است. نسخه‌های الکتریکی هر سه شاسی‌بلند با نام «.e» خواهند بود. شاسی‌بلندهای الکتریکی ماهیندرا که در آینده عرضه می‌شوند، لوگوی جدید این برند را نشان خواهند داد. Thar.e، Scorpio.e و Bolero.e بر اساس نسخه P1 معماری INGLO ساخته خواهند شد و به آنها اجازه می دهد قابلیت های خارج از جاده خود را حفظ کنند. این خودروهای برقی دارای سیستم دیفرانسیل عقب (RWD) با موتورهای تولید شده از فولکس واگن خواهند بود. اسکورپیو الکتریکی ممکن است با سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) نیز عرضه شود.

را مفهوم ماهیندرا تارکه اولین بار در ماه گذشته در آفریقای جنوبی به نمایش درآمد، ظاهری کاملاً متفاوت از نسخه ICE (موتور احتراق داخلی) خود دارد. در جلو، یک حالت مربعی شکل، یکپارچهسازی با سیستمعامل با جلوپنجره مستطیلی، یک جلوپنجره جمع و جور، یک سپر برجسته و دو امضای مربعی LED DRL را به رخ می کشد. برخی دیگر از نکات برجسته طراحی عبارتند از لاستیک‌های آفرود، سقف صاف، عقب سیاه‌شده، چراغ‌های عقب LED و درب عقب با چرخ زاپاس. هر دو شاسی بلند Thar.e 3 در و 5 در از پیشرانه عقب و بسته باتری یکسانی برخوردار خواهند بود. همچنین ممکن است راه اندازی دو موتوره با سیستم AWD وجود داشته باشد.


4 شاسی بلند محبوب ماهیندرا برای رفتن به برق




منبع: https://www.indiacarnews.com/news/4-popular-mahindra-suvs-to-go-electric-59203/