بازی با چرخ دنده های LEGO Technic
رنو همیشه یک شرکت بسیار باز بوده است، به خصوص در مورد تحقیقات. اما روزی که مدل را برای مدیر پروژه جرارد دتوربت و مدیر تحقیقات رمی باستین آوردم، نمی دانستم آنها چه واکنشی نشان خواهند داد. آنها دور مدل قدم زدند، آن را لمس کردند و احساس کردند که ما یک شی واقعی داریم. و من همیشه سخنان جرارد دتوربت را به یاد خواهم داشت: “اگر بتوانیم آن را در لگو بسازیم، کار خواهد کرد!”
نیکلاس فریمائو، کارشناس معماری هیبریدی رنو
تظاهرات جواب داد!
مدیرانی که این مدل به آنها ارائه شد، رمی باستین و ژرارد دتوربت (که در سال 2019 درگذشت)، “پدر” اولین سری داچیا، که همه چیز را می دانستند، چه می خواهند؟ راه حل های ساده و کم هزینه، در مورد آن بگویید؟ این یک قمار بود.
چالش راه اندازی یک موتور هیبریدی برای مگان و کلیو بود که هم در دسترس و هم بسیار ساده بود.
برای این کار کافی نبود که آجرها را به هم بچسبانید. نیکلاس مجبور شد محورها و حلقههای انتقال مختلف را جمع کند، آنها را بچسباند و دریل کند تا در گهواره قرار بگیرند، کل چیز را موتور کند و غیره. کار مهندسی که به Nicolas Fremau اجازه میدهد تا حالتهای مختلف عملکرد ممکن بین موتورها را به صورت زنده آزمایش کند. هنوز بهتر است، او موارد جدیدی را کشف کرد که او در تحلیل نظری قبلی خود به آن فکر نکرده بود. این اعتقاد او را تقویت کرد که او در مسیر درستی قرار دارد این نمونه اولیه – بدون شک کم هزینه ترین در تاریخ رنو – که به همان اندازه که راه حل فنی نوآورانه بود شگفت انگیز و غیرمنتظره است.
بنابراین، نیکلاس فرامائو از تعطیلات کریسمس خود استفاده کرد برای ساختن مدل با لگو از جعبه دنده سه سرعته نوآورانه ای که او برای اولین بار روی کاغذ تصور کرد. “من ایده انجام این کار را ابتدا داشتم تا به من کمک کند بفهمم چه کار کنم. پس از حدود بیست ساعت “کار” زیر نظر کمی شگفت زده پسرم، این مدل متولد شد.” او توضیح می دهد.
آن را مونتاژ کنید، آن را سوراخ کنید، آن را بچسبانید
برای Nicolas Fremau، لازم است که در نظر گرفته شود موتور الکتریکی به عنوان اصلی، که وسیله نقلیه را راه اندازی می کند. اما چه گیربکسی باید بین آن و موتور ICE استفاده شود؟ او با تعهد به ساده، فشرده و سبک نگه داشتن چیزها، تصور کرد که یک راه حل رادیکال: بیایید بدون کلاچ و حتی همزمان کننده های گیربکس کار کنیم. یک فناوری وجود دارد که این امکان را فراهم می کند کلاچ سگ، که در ورزش موتوری استفاده می شود.
وقتی پسرم را دیدم که در خانه با چرخدندههای LEGO Technic بازی میکند، به خودم گفتم: «خب، خیلی دور از آن چیزی نیست که من میخواهم انجام دهم». بنابراین، من آنچه را که نیاز داشتم تکه تکه خریدم تا تمام عناصر مونتاژ را داشته باشم.
برای تیم کوچکی از مشتاقان متعهد به مسیر هیبریدی در مهندسی رنو، سخت ترین بخش به تازگی آغاز شده بود.
اما این چراغ سبز هدیه ای نبود. نیکلاس و همکارانش باید تعهد میکردند این مفهوم را زنده کند در ماشینی که فقط در 18 ماه کار می کند! “این یک چالش برای کل بخش مهندسی تحقیقات بود، با بسیج مهارت های افراد در کنترل، طراحی مکانیکی و غیره.” نیکلاس فرامائو را به یاد می آورد.
زمانی که رنو در سال 2010 خودروی الکتریکی را روانه بازار کرد، به دنبال این بود توسعه یک فناوری ترکیبی که برای بسیاری از مشتریان انتقال آرام به سمت تمام الکتریکی را فراهم می کند. بنابراین مهندسان و کارشناسان باید به مدیریت شرکت پیشنهاد دهند راه حل ایده آل دارای مشخصات مورد نیاز: در دسترس، سبک، مناسب برای وسایل نقلیه در هر اندازه و با حداقل برد تمام الکتریکی 50 کیلومتر. به عبارت دیگر، باید هیبریداسیون موثر را برای همه فراهم کند.
ارزان ترین نمونه اولیه در تاریخ رنو
اگر بتوانیم آن را با لگو درست کنیم…