LEGO PLUS TOUCH OF جسارت (اپیزود 3)


پس از اجرای اولین نمونه سازی که عملکرد آن را تایید کرد سیستم E-TECH – بدنیا آمدن از یک مدل ساده لگو چند ماه قبل – تیم های توسعه به اولین مرحله مهم رسیدند: ارائه یک وسیله نقلیه “واقعی” در محدوده زمانی 18 ماهه تعیین شده توسط جرارد دتوربت پس از موافقت وی برای توسعه این فناوری هیبریدی. . بود زیر کاپوت داچیا ساندرو که اولین نسخه از موتور E-TECH اولین “نیمه عمومی” خود را در Innov’Days 2012 انجام داد، رویدادی برای کارمندان گروه تا در مورد آخرین نوآوری های تکنولوژیک در حال توسعه بیاموزند.

فناوری E-TECH واقعاً منحصر به فرد است زیرا بسیار ساده است. بسیاری از مردم تعجب کردند که آیا این کار قابل اجرا است یا خیر. ما ثابت کردیم که هست!

نیکلاس فریمائو، کارشناس معماری هیبریدی رنو

EOLAB: یک جلسه اجتناب ناپذیر

در همان زمان، رنو برای رویارویی با یک چالش دولتی آماده می شد: توسعه خودرویی که قادر به مصرف کمتر از 2 لیتر در 100 کیلومتر است. این نقش نمونه اولیه EOLAB خواهد بود. تیم های مختلط (مهندسین، طراحان، کارشناسان آیرودینامیک و غیره) به رهبری لوران تاپن در سه زمینه اصلی کار کرد: سبک کردن پلت فرم و بدنه خودرو، آیرودینامیک بسیار پیشرفته و اقتصادی ترین پیشرانه ممکن. جلسه با تیم های توسعه موتور E-TECH اجتناب ناپذیر بود.

ترکیب EOLAB/E-TECH به زودی به راه حل واضح تبدیل شد، زیرا مکمل بودن بین جستجوی یک وسیله نقلیه سبک تر و نیاز به اعمال آن در پیشرانه از طریق یک فناوری نوآورانه برای تکمیل پروژه ضروری بود. این به ما دو راه مکمل برای برآورده کردن نیاز رنو داد، به عبارت دیگر، ارائه راه حلی هوشمندانه و مقرون به صرفه برای همه.

Laurent Taupin، رهبر پروژه EOLAB

Laurent Taupin توسعه نمونه اولیه EOLAB را رهبری کرد

نمونه اولیه EOLAB در نمایشگاه خودرو پاریس 2014 رونمایی شد. همزمان از خبرنگاران نیز دعوت شد نسخه دمو ماشین را امتحان کنید در مدار Mortefontaine: آزمایش آتش برای موتور E-TECH.

یک دنده چهارم

EOLAB به وعده های خود عمل کرد و بازخوردها بسیار مثبت بود و روزنامه نگاران اغوا شدند توسط یک نمونه اولیه که رکورد مصرف سوخت را شکست (1 لیتر در 100 کیلومتر در پایان!) بدون غفلت از پویایی آن (9.2 ثانیه برای 0-100 کیلومتر در ساعت) و نگه داشتن جاده. با این حال، Nicolas Fremau و تیم های توسعه کاملا راضی نبودند: ما باید در سرعت بخشیدن به استارت موتور احتراقی موفق می شدیم تا گیربکس بسیار واکنش پذیری داشته باشیم و لذت رانندگی آنی را با پدالی که با خودروهای برقی داریم، پیدا کنیم.

درایوهای تست EOLAB قابلیت دوام فناوری E-TECH را اثبات می کنند

این نیاز به عمل در انتهای بالای پیشرانه داشت. راه حل این بود که یک دنده چهارم اضافه کنید به گیربکس کلاچ سگ متصل به موتور احتراقی که در ابتدا فقط سه دستگاه داشت. بهتر از این، این دنده چهارم به موتور الکتریکی اصلی اجازه می‌دهد که در صورت عدم استفاده – معمولاً در بزرگراه‌ها – کاملاً جدا شود. این کشش آن را خنثی می کند و حدود 1 کیلو وات یا صرفه جویی می کند 3 تا 4 درصد مصرف سوخت “در بزرگراه، رانندگی راحت تر و اقتصادی تر شد” نیکلاس فرامائو می گوید.

یک تور کوچک در F1

توسعه فناوری E-TECH در ارتباط مستقیم با تیم‌های مسابقه ورزشی رنو ادامه یافت. لازم به ذکر است که فرمول 1 از سال 2009 با KERS به سمت الکتریکی شدن حرکت کرده بود و در سال 2014 معرفی شد. نسل جدید موتورهای هیبریدی V6. در پیست و همچنین در جاده، خواسته سازندگان موتور همین است که کاهش مصرف و بهبود بهره وری سوخت در قلب اهداف آنها قرار دارد. اینها اسرار مدیریت انرژی است که مهندسان کار بر روی موتور E-TECH از همتایان خود در تیم رنو F1، پیشرو تیم امروزی آلپاین F1 جستجو کرده اند.

اسرار کارایی F1 در موتور E-TECH یافت می شود

فقط یک قطعه برای مونتاژ پازل گم شده بود: انتخاب موتور احتراقی. این یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی از بانک موتور اتحاد، HR16. این امر مستلزم کار انطباق زیادی بود، به ویژه از نظر چرخه عملیاتی، اما به گیربکس کلاچ سگ ابتکاری که در LEGO توسط Nicolas Fremau تصور شده بود اجازه داد تا به پتانسیل کامل خود برسد. همچنین پاسخی به جستجو برای بهینه سازی هزینه برای یک موتور E-TECH که برای وسایل نقلیه میان رده در نظر گرفته شده است.

یک ماجراجویی غیر واقعی

امروزه موتور E-TECH یک واقعیت است که در نسخه هیبریدی «ساده» در Clio، Captur و Arkana و در نسخه هیبریدی پلاگین در Captur و Mégane ارائه می شود. برای نیکلاس فریمائو، مانند یک رویا است که به حقیقت پیوسته است: “ما با یک بذر کوچک شروع کردیم، بخش مهندسی این مفهوم را به عهده گرفت و اکنون به یک محدوده کامل تبدیل شده است.”

طیف هیبریدی E-TECH رنو اکنون شامل شش مدل است

این در واقع نقطه پایانی یک داستان کمی سورئال است که از یک مدل لگو و نبوغ و نبوغ متولد شده است. پشتکار یک تیم فداکار که وقتی کار سخت شد، آن را پرتاب نکرد. این تیمی بود که می‌دانست چگونه کنار هم جمع شود و روحیه رقابتی ایجاد کند که به تدریج کل شرکت را فرا گرفت. این بسیار حیاتی بود زیرا آنها برای ریسک های بالا بازی می کردند.

مطمئناً این یک قمار بسیار خطرناک بود. اما به تدریج کل شرکت این ایده را پذیرفت: تیم های پروژه محصول و خودرو، تا مدیریت ارشد. بسیاری از کارکنان در مهندسی و فراتر از آن برای این پروژه که با انگیزه های زیادی ایجاد شده بود، اخراج شدند. این همان چیزی است که باعث می شود یک شرکت ارزش نمکش را نیز داشته باشد. پیشرانه E-TECH موفقیت کمی دیوانه کننده بود که همه ما می توانیم به آن افتخار کنیم. نیکلاس فرامائو نتیجه گیری می کند.



منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: