
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
Maruti e Vitara vs Toyota Urban Cruiser EV - تفاوت های عمده
Maruti Suzuki و Toyota Kirloskar Motor قرار است در سال 2025 وارد بخش خودروهای الکتریکی (EV) با شاسی بلندهای متوسط \u200b\u200bشوند. این مدل در نمایشگاه تحرک بهارات در ژانویه 2025 به نمایش گذاشته خواهد شد و قیمت آن چند ماه بعد اعلام خواهد شد. از سوی دیگر، تویوتا خودروی Urban Cruiser EV را عرضه خواهد کرد که اساساً بر اساس e-Vitara ماروتی ساخته شده است. احتمالاً اولین بازار آن در اواخر سال 2025 اتفاق می افتد.
هر دو خودروی برقی پلتفرم، پیشرانه، ویژگی ها و اجزای یکسانی دارند. با این حال، e-Vitara و تویوتا Urban Cruiser EV از نظر بصری از یکدیگر متمایز هستند. بیایید بررسی کنیم که چه چیزی این دو EV را متمایز می کند.

Maruti e-Vitara در مقابل Toyota Urban Cruiser EV – طراحی
- شاسی بلند e-Vitara شباهت زیادی به کانسپت eVX دارد و دارای زوایای تیزتر و چین خوردگی ها همراه با ساختاری عضلانی است. با این حال، Urban Cruiser EV آماده تولید، به عنوان یک نسخه کوچک تر از مفهوم خود ظاهر می شود و زبان طراحی تمیزتر و مینیمال تری را به نمایش می گذارد.
- خودروی الکتریکی ماروتی سوزوکی دارای LED DRLهای سه اسلش در جلو و عقب، با درگاه های شارژ واقع در جناحین جلو. از سوی دیگر، شاسی بلند الکتریکی تویوتا از جلوپنجره کاملاً متفاوت، چراغ های جلوی باریک و عناصر کوچک تر LED DRL بهره می برد. همچنین فاقد مجموعه چراغ مه شکن که در e-Vitara دیده می شود.
- هر دو خودروی برقی دارای روکش های بزرگ در سمت بدنه، دستگیره های درهای عقب بر روی ستون C و چرخ های آلیاژی بهینه سازی هوا هستند. قسمت های عقب هر دو خودرو مشابه به نظر می رسند و دارای ویژگی هایی مانند چراغ های عقب LED با عرض کامل، اسپویلر نصب شده روی سقف و سپر عقب سیاه شده هستند. با این حال، نشان بین دو مدل متفاوت است.
- از نظر ابعاد، هر دو خودروی برقی دارای عرض و فاصله بین دو محور یکسان هستند و به ترتیب 1800 میلی متر و 2700 میلی متر هستند. e-Vitara با طول 4275 میلی متر و ارتفاع 1637 میلی متر کمی کوتاه تر از EV تویوتا است. Urban Cruiser EV دارای 4285 میلی متر طول و 1640 میلی متر ارتفاع است. e-Vitara دارای فاصله 180 میلی متری از زمین است.

Maruti e-Vitara در مقابل Toyota Urban Cruiser EV – داخلی
- فضای داخلی e-Vitara و Urban Cruiser EV شباهت زیادی دارند. با این حال، اولی دارای تم داخلی دو رنگ مشکی و قهوه ای با لهجه های نقره ای است، در حالی که دومی تم کاملاً مشکی را با لهجه های مشکی پیانو به کار می گیرد.
- هر دو خودروی برقی مجهز به صفحه نمایش دوگانه شناور برای اطلاعات سرگرمی و ابزار دقیق، فرمان دو پره کف تخت، دریچه های مستطیلی AC، شارژر تلفن بی سیم، کنترل تهویه مطبوع خودکار تک منطقه ای، سازگاری با Android Auto و Apple CarPlay هستند. سانروف، سیستم صوتی JBL، صندلی های عقب کشویی و خوابیده، سوئیت ADAS، تپه کنترل فرود، دوربین 360 درجه و موارد دیگر.
پیشرانه و پلت فرم مشترک
- شاسی بلند الکتریکی جدید Maruti و همتای تویوتا آن بر روی یک پلت فرم اسکیت بورد به نام Heartect-e ساخته شده اند.
- هر دو مدل دو گزینه بسته باتری - 49 کیلووات ساعت و 61 کیلووات ساعت - و یک موتور الکتریکی روی محور جلو با باتری کوچکتر 144 اسب بخار و 189 نیوتن متر و با باتری بزرگتر 174 اسب بخار و 189 نیوتن متر ارائه می دهند.
- راه اندازی دو موتوره AWD به طور انحصاری با انواع باتری 61 کیلووات ساعتی با 184 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور در دسترس خواهد بود. این نسخه با مشخصات بالاتر همچنین دارای «حالت تریل» و کنترل فرود از تپه برای افزایش قابلیت آفرود است.
منبع: https://www.indiacarnews.com/news/maruti-e-vitara-vs-toyota-urban-cruiser-ev-major-differences-63417/