Maruti Grand Vitara، Toyota Hyryder برای دریافت ADAS

در چند وقت اخیر شاهد بوده ایم که خودروسازان زیادی خودروهای مجهز به سیستم پیشرفته کمک راننده (ADAS) را در بازار هند معرفی کرده اند. ماروتی سوزوکی همچنین در حال برنامه ریزی برای معرفی شاسی بلند سایز متوسط ​​Grand Vitara مجهز به ADAS است. انتظار می رود Maruti Grand Vitara با ADAS زمانی در سه ماهه اول سال مالی آینده (یعنی آوریل تا ژوئن 2024) راه اندازی شود.

فناوری ADAS به احتمال زیاد در تریم های رده بالای مدل های هیبریدی هوشمند و هیبریدی قوی این شاسی بلند ارائه می شود. SUV جدید دارای سیستم کمک راننده پیشرفته سطح 2 خواهد بود. نه تنها گرند ویتارا، تویوتا هایریدر نیز احتمالاً فناوری ADAS را دریافت خواهد کرد. محدوده گرند ویتارا از 10.70 میلیون روپیه شروع می شود که تا 19.20 میلیون روپیه می رسد.

تویوتا هایریدر CNG

ویژگی‌های فناوری ADAS شامل ترمز اضطراری خودکار، کمک حفظ بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور، نور بالای خودکار و موارد دیگر می‌شود. گرند ویتارا و هایریدر مجهز به ADAS توسط تویوتا کرلوسکار موتور ساخته خواهد شد که در حال حاضر سوزوکی گرند ویتارا را به عنوان بخشی از همکاری شرکت مادر MSIL سوزوکی موتور با شرکت تویوتا موتور ساخته است.

گرند ویتارا جدید با ADAS در مقابل کیا سلتوس و هوندا الویت قرار خواهد گرفت که با فناوری ADAS نیز در دسترس هستند. علاوه بر این، هیوندای کرتا به روز شده با فناوری ADAS در سه ماهه اول سال 2024 در کشور راه اندازی خواهد شد. این گزارش ادعا می کند که ماروتی سوزوکی در حال مذاکره با ICAT (مرکز بین المللی فناوری خودرو) برای اجرای آزمایشی در پیست منسار است. این شرکت قصد دارد گراند ویتارا مجهز به ADAS را به عنوان یک وسیله نقلیه فوق‌العاده ایمن برای توده‌ها قرار دهد.

ماروتی گرند ویتارا مسافت پیموده شده

این گزارش نشان می دهد که ماروتی سوزوکی در نظر داشت سه ماهه سوم این تقویم را معرفی کند. با این حال، تویوتا با کمبود نیمه هادی ها و سایر قطعات مواجه است. این شرکت در حال کار بر روی ساده کردن کل فرآیند است و سفارش قطعات الکترونیکی کلیدی مانند رادار، سنسور و دوربین را داده است.

گراند ویتارا بر اساس پلتفرم جهانی C سوزوکی، با دو گزینه موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر هیبریدی هوشمند K15C و 1.5 لیتری 4 سیلندر اتکینسون سیکل TNGA بنزینی در دسترس است. مجموعه هیبریدی ملایم 103 اسب بخار قدرت و 136 نیوتن متر گشتاور را ارائه می دهد و با 5 سرعته دستی یا تبدیل گشتاور 6 سرعته اتوماتیک ارائه می شود. این مدل همچنین با سیستم اختیاری AllGrip AWD سوزوکی عرضه می شود.

پیشرانه هیبریدی قوی قدرت ادعایی 92 اسب بخار و 122 نیوتن متر گشتاور را به دست می آورد. این موتور با یک موتور سنکرون AC جفت می شود که برای 79 اسب بخار و 141 نیوتن متر خوب است. قدرت خروجی ترکیبی 115 اسب بخار است. ماروتی گرند ویتارا هیبریدی قوی با گیربکس 6 سرعته e-CVT، مصرف سوخت 28 کیلومتر بر لیتر را ارائه می دهد.

منبع – کنترل پول


Maruti Grand Vitara، Toyota Hyryder برای دریافت ADAS – جزئیات کلیدی




منبع: https://www.indiacarnews.com/news/maruti-grand-vitara-toyota-hyryder-to-get-adas-key-details-59709/