Mégane E-TECH Electric جدید: غواصی در قلب نوآوری

> قسمت 3 مجموعه تابستانی ما را در ویدیو کشف کنید <



منبع

برای … بیشتر

سیستم سیم پیچ روتور جدید Mégane E-TECH Electric چندین مزیت را ارائه می دهد:

  • سیستم بیشتر به محیط زیست احترام می گذارد زیرا بدون آهنربا و در نتیجه بدون خاک کمیاب.
  • استحکام و قابلیت اطمینان؛
  • بهره وری بهینه با محدود کردن استفاده از انرژی الکتریکی (به لطف جریان متغیر) و در نتیجه اتلاف انرژی، به ویژه در سرعت های بالا، در بزرگراه.
  • کاهش هزینه های تولید به لطف استفاده از این فناوری برای موتورهای ZOE، Twingo Electric، Kangoo Electric یا Master Electric که همگی در یک خط تولید در Cléon تولید می شوند.

یک روند جدید

امانوئل موته

مرجع ثبت اختراع سیستم سیم پیچ روتور بدون آهنربا و بدون خاک کمیاب:

دیمین بیرولو

علاوه بر مزیت زیست محیطی، این فناوری سیم پیچ روتور موتور الکتریکی Mégane E-TECH راندمان بسیار خوبی را در محدوده وسیعی از گشتاور و سرعت ارائه می دهد. بر خلاف ماشین‌های دارای آهنرباهای دائمی، مهندسان رنو به لطف اختراع خود توانستند سطح تحریک مغناطیسی را از طریق جریان تزریق شده به سیم‌پیچ روتور تنظیم کنند. بنابراین، زمانی که موتور نیازی به درخواست شدید نداشته باشد، تحریک را می توان کاهش داد، که اجرای مغناطیسی درون دستگاه و تلفات مرتبط را کاهش می دهد.

بنابراین، رنو با استفاده از یک پتنت جدید، یک موتور سنکرون با روتور زخمی بدون آهنربای دائمی برای New Mégane E-TECH Electric طراحی کرده است. این فناوری عملکرد موتور را بهبود می بخشد و در عین حال اثرات زیست محیطی آن را کاهش می دهد. از زمین های کمیاب خارج شوید، این فلزات مانند نئودیمیم که بازیافت آنها دشوار است، استخراج و تصفیه آن زباله های سمی تولید می کند. آهنرباها با سیم پیچ های مسی جایگزین می شوند که ترتیب و مسیر سیم های آنها برای مقاومت در برابر نیروی گریز از مرکز روتور مورد مطالعه قرار گرفته است.

رنو روی نقش استراتژیک موتور در زنجیره ارزش الکتریکی شرط بندی کرده است و حتی تصمیم گرفته است آن را در داخل خود از A تا Z طراحی کند. ساخت و مونتاژ تمام بخش فعال آن (روتور، استاتور، قدرت الکترونیک، کاهنده) در کارخانه Cléon (Seine-Maritime) با استفاده از مواد و انرژی کمتر انجام می شود، در حالی که تحقیق و توسعه در مرکز تکنو در Guyancourt (Yvelines) متمرکز است.

رنو که پیشگام در برق‌سازی است، از دانش خود برای توسعه نوآوری‌های جدید در خدمت خودروهای الکتریکی هر ساله استفاده می‌کند. اگر کوچک سازی باتری ها و افزایش استقلال آنها جایگاه غالب در تحقیق و توسعه را اشغال کند، موتور از قلم نیفتاده است.

ثبت اختراع FR3106243 – مخترعان: امانوئل موته، دیمین بیرولو، دانیلا ویواس-مارکز.

ادوارد نگر، کارشناس ماشین های الکتریکی در بخش طراحی پیشرانه رنو

مزایای نوآوری

ما یک فرآیند سیم پیچی روتور بدون آهنربا را اختراع کردیم. مس جایگزین دومی می‌شود که تأثیر بسیار کمتری برای محیط زیست دارد. این فرآیند، که موضوع ثبت اختراع بوده است، همچنین امکان تعدیل جریان در روتور را برای محدود کردن مصرف انرژی الکتریکی باتری، به ویژه در سرعت بالا و در بزرگراه، ممکن می‌سازد. »

دانیلا ویواس مارکز


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: