مهندسان رنو این ایده را داشتند که واحد گرمایش و تهویه مطبوع را که یک عنصر حجیم است که فضای زیادی را در داخل محفظه سرنشین ایجاد می کند، جابجا کنند تا آن را در زیر کاپوت جدید مگان E-TECH Electric، تا حد امکان نزدیک به محور جلوی این کشش.
این سیستم تثبیت با استفاده از ناودانی و مهره ها، دو تقویت کننده چسبانده شده به دیواره و چهار لنگه ثابت را با واحد گرمایش و تهویه مطبوع ترکیب می کند.
مارک ایوتوت، کارشناس معماری پلت فرم در گروه مهندسی رنو
مزایای نوآوری
استیونز لورون |
ماکس لامار |
هدف معماران پلتفرم New Mégane E-TECH Electric؟ به منظور حفظ فشردگی خودرو، فضای بیشتری را بدون تأثیر بر حجم بیرونی ارائه دهید. بنابراین آنها مجبور بودند برای آزاد کردن فضای کابین خلبان نوآوری کنند و به دیزاین اجازه دهند تا با طراحی دقیق ترین داشبورد ممکن، خود را نشان دهد.
برای دستیابی به این هدف، آنها یک سیستم بست جدید ابداع کرده اند که لرزش و مقاومت مکانیکی واحد گرمایش و تهویه مطبوع مذکور را بر روی دیواره که محفظه سرنشینان را از محفظه موتور جدا می کند، تضمین می کند.
راه حلی مبتکرانه که به طراحان اجازه داد تا خلاقیت خود را آزاد کنند.
برای … بیشتر
جابجایی، زیر کاپوت، بلوک گرمایش و تهویه مطبوع، چندین مزیت را ارائه می دهد.
- فضای خالی در قسمت مرکزی (نزدیک به 7 لیتر) برای ایجاد فضای ذخیره سازی و شارژر القایی برای گوشی های هوشمند. ترتیباتی برای بهره مندی از کاربردی بودن و راحتی برای کاربران خودرو.
- داشبورد شیک و ادغام صفحه نمایش های بزرگ برای طراحی داخلی مدرن برای رفاه حال راننده و سرنشینان.
یک روند جدید
ما تصمیم گرفتیم برخی از اجزای واحد گرمایش و تهویه مطبوع را به منطقه ای که به طور سنتی به موتور و قطعات جانبی آن اختصاص داده شده است، منتقل کنیم. این امر با معماری خاص موتور الکتریکی امکان پذیر شد که بسیار فشرده تر از یک موتور حرارتی است. اما مهمتر از همه خلاقیت مهندسان رنو بود که به لطف اختراع یک سیستم اتصال اختراع شده کلید خورد. »
> قسمت 5 سریال ما را در ویدیو کشف کنید <
مرجع ثبت اختراع:
- تعمیر واحد گرمایش و تهویه مطبوع در محفظه موتور:
پتنت PJ17 5256 – مخترعان: استیونز لورون، مکس لامار.