Mégane E-TECH Electric جدید: غواصی در قلب نوآوری


Mégane E-TECH Electric جدید با یک بار شارژ تا 470 کیلومتر برد دارد. استقلالی که مهندسان رنو سعی کرده‌اند تا حد ممکن در هر فصلی پایدار نگه دارند. ابتدا به لطف سیستم تنظیم دمای باتری. باتری New Mégane E-TECH Electric که با گردش آب گرم موتور الکتریکی در هوای سرد گرم می شود و با گردش آب سرد از یک کولر در هوای گرم کاهش می یابد، در واقع همیشه در دمای ایده آل است. برای اطمینان از شارژ بهینه. و خودمختاری

اما مهندسان رنو برای بهینه‌سازی برد الکتریکی خودرو، به‌ویژه در فصل زمستان، زمانی که دما برای ذخیره انرژی و نگهداری شارژ نامطلوب است، نیاز به گرم کردن محفظه سرنشینان دارد، حتی فراتر رفته‌اند. وقتی بدانید که برخلاف موتورهای حرارتی، یک موتور الکتریکی کالری کافی برای گرم کردن محفظه سرنشینان با سیستم گرمایش سنتی تولید نمی کند، یک چالش بزرگ است.

چالشی که توسط Jean-Marie L’Huillier و Robert Yu، متخصصان مدیریت حرارتی خودروهای برقی در بخش مهندسی رنو انجام شد!

“برای پاسخگویی به حرفه جاده ای جدید مگان E-TECH Electric، ما سیستمی را توسعه داده و ثبت اختراع کرده ایم که قادر به بازیابی گرمای تولید شده توسط باتری و موتور در هنگام بارگذاری سنگین، در هنگام شارژ سریع یا سفر در بزرگراه است. مثلا. سپس این گرما برای گرم کردن محفظه سرنشین به منظور بهینه سازی برد خودرو استفاده می شود. »

ژان ماری لوهیلیه،
کارشناس مدیریت حرارتی خودروهای برقی در گروه مهندسی رنو

مزایای نوآوری

زیر 10 درجه سانتیگراد در خارج، سیستم بازیابی حرارت تولید شده توسط باتری و زنجیر کشش الکتریکی چندین مزیت را ارائه می دهد:

  • بازیابی گرما به طور طبیعی باتری و موتور الکتریکی را خنک می کند.
  • گرم کردن محفظه مسافر به نصف انرژی یک پمپ حرارتی معمولی نیاز دارد.
  • افزایش استقلال در بزرگراه می تواند به 9٪ برسد.

یک روند جدید

برای گرم کردن محفظه سرنشین از مقاومت های الکتریکی مصرف کننده انرژی که توسط باتری تغذیه می شود خارج شوید! مزخرفات در مورد خودروی برقی همچنین پمپ‌های حرارتی کلاسیک برای سفرهای طولانی در بزرگراه‌ها کارآمد نیستند. آخرین نسل پمپ حرارتی طراحی شده توسط Jean-Marie l’Huillier و Robert Yu گرمای تولید شده توسط باتری و موتور الکتریکی را به طور موثرتری بازیابی می کند تا از راحتی حرارتی سرنشینان اطمینان حاصل کند و در عین حال تأثیر خود را بر استقلال به حداقل برساند.

نوآوری که نشان می دهد از نظر خودمختاری الکتریکی، دستاوردها لزوماً از باتری های بزرگتر حاصل نمی شود.

برای … بیشتر

مرجع ثبت اختراع:

  • سیستم بازیابی حرارت تولید شده توسط باتری و زنجیر کشش الکتریکی:
    ثبت اختراع FR 3 075109 / EP 3 727 910 B1 – مخترعان: Jean-Marie L’Huillier و Robert Yu

ژان ماری لوهیلیه

رابرت تو

> قسمت 6 سریال ما را در ویدیو کشف کنید <



منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: