Mégane E-TECH Electric جدید: غواصی در قلب نوآوری

ورید توخالی که به این ترتیب ایجاد می شود نقش یک پرتو سفت کننده را بازی می کند. مواد پلاستیکی که در حین تزریق آب برداشته می شود، سپس در قسمت بعدی مجددا استفاده می شود تا مصرف مواد به حداقل برسد.

هروه مین

ژرمی برلوشون مارتی کاستیر

> قسمت 1 مجموعه تابستانی ما را در ویدیو کشف کنید <



منبع

هدف اختراعاتی که در درب عقب جدید مگان E-TECH گنجانده شده است، بیش از هر چیز صرفه جویی در وزن خودرو و در نتیجه افزایش برد به نفع کاربر است. آنها منجر به دو درخواست ثبت اختراع شدند که سپس از هفت مدل دیگر در محدوده رنو، از جمله New Austral بهره مند خواهند شد.

با درب عقب E-TECH جدید Mégane E-TECH Electric، راه حل فنی برای ساده تر کردن آن بیشتر تکامل یافته است. این بر اساس یک طراحی جدید مرتبط با فرآیند تزریق پلاستیک جدید است که نیاز به تقویت‌کننده‌های فلزی را از بین می‌برد و تعداد قطعات را کاهش می‌دهد.

تقویت سازه با استفاده از یک فرآیند جدید امکان پذیر می شود: قالب گیری به کمک تزریق آب. عملیاتی که شامل تشکیل “ورید توخالی” در مواد با تزریق آب است.

دستاوردها در مقایسه با نسل قبلی درب عقب پلاستیکی قابل توجه است:

  • افزایش جرم 4.1 کیلوگرم بر متر2 (یعنی -20%)، معادل 5 کیلوگرم در هر قطعه؛
  • کاهش هزینه چند ده یورویی برای هر قطعه؛
  • افزایش سفتی درب عقب؛
  • قطعات کمتری برای مونتاژ (25 افزونه کمتر)، بنابراین فرآیند را ساده می کند.

یک روند جدید

مرجع ثبت اختراع:

  • دستگاه ساختار درب صندوق عقب: ثبت اختراع FR3083484a – مخترع: Olivier Glaumot
  • سیستم تزریق: ثبت اختراع FR2100795 – مخترعان: هروه مین، جرمی برلوشون، مارتی کاستیر، اولیویه گلوموت

نتیجه کار متقابل با طراحی محصول، شبیه سازی دیجیتال و مهندسی تولید تزریق پلاستیک، این راه حل در ابتدا برای نمونه اولیه Eolab طراحی شد تا خودرو را تا حد امکان سبک کند و مصرف سوخت آن را به 1 لیتر در 100 کیلومتر کاهش دهد!

درب های پلاستیکی عقب که چند سالی است روی خودروهای رنو وجود دارد، خودرو را سبک تر کرده است. آنها همچنین به کیفیت ظاهر داخلی کمک می کنند و به طراحان آزادی بیشتری برای ادغام لامپ های عبوری ارائه می دهند.

برای … بیشتر

هروه مین، مرجع فرآیند تزریق پلاستیک در بخش مهندسی تولید و نمونه های اولیه خودروهای رنو

مزایای نوآوری

« مواد پلاستیکی مرتبط با نوآوری “ورید مایع” ما را مجبور کرد که در طراحی درهای ایمن تجدید نظر کنیم. یک چالش جمعی که به ما امکان می‌دهد، با New Mégane E-TECH Electric، پیشتاز رقبای خود باشیم. »


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: