مرجع ثبت اختراع برای سیستم سیم پیچی روتور بدون آهنربا و خاک کمیاب:
ادوارد نگر، رهبر طراحی موتور الکتریکی در بخش طراحی پیشرانه رنو
آنچه نوآوری به ارمغان می آورد
علاوه بر مزایای زیست محیطی، فناوری سیم پیچ روتور به این معنی است که موتور مگان E-TECH Electric در محدوده وسیعی از گشتاور و سرعت عملکرد بسیار خوبی دارد. برخلاف موتورهای آهنربای دائم، مهندسان رنو توانسته اند از اختراع خود برای تزریق جریان به سیم پیچ روتور و در نتیجه تغییر سطح تحریک مغناطیسی استفاده کنند. به این ترتیب، هنگامی که موتور به شدت مورد استفاده قرار نمی گیرد، تحریک را می توان کاهش داد، این به نوبه خود از نیروهای مغناطیسی کمتری استفاده می کند و به معنای اتلاف انرژی کمتر است.
ما یک فرآیند سیم پیچی روتور بدون آهنربا را اختراع کردیم. آهنربا با مس جایگزین شده است که تأثیر بسیار کمتری بر محیط زیست دارد. فرآیند ثبت اختراع همچنین امکان تعدیل جریان عبوری از روتور را فراهم میکند تا میزان مصرف برق باتری را محدود کند، مخصوصاً در سرعتهای بالا و در بزرگراهها.
فرآیند جدید سیم پیچی روتور برای Megane E-TECH Electric دارای چندین مزیت است:
- دوستدار محیط زیست است زیرا فاقد آهنربا است و بنابراین عاری از خاکهای کمیاب است
- قوی و قابل اعتماد
- بهره وری بهینه از طریق محدود کردن مصرف برق (با تعدیل جریان) و در نتیجه کاهش اتلاف انرژی، به ویژه در سرعت های بالا یا در بزرگراه
- هزینههای تولید پایینتر است زیرا این فناوری برای موتورهای ZOE، Twingo Electric، Kangoo Electric و Master Electric استفاده میشود که همگی در یک خط تولید در Cléon ساخته میشوند.
یک روند جدید
برای کسب اطلاعات بیشتر
رنو از تخصص خود به عنوان پیشگام در برقسازی استفاده میکند زیرا هر ساله ویژگیهای نوآورانه جدیدی را برای خودروهای الکتریکی توسعه میدهد. در حالی که بیشتر تحقیق و توسعه بر روی کوچکتر کردن باتری ها و افزایش ظرفیت شارژ آنها متمرکز شده است، موتور به کناری گذاشته نشده است.
رنو یک موتور سنکرون بدون آهنربا برانگیخته الکتریکی جدید را برای Megane E-TECH Electric کاملا جدید طراحی و ثبت کرد. این فناوری باعث کارآمدتر شدن موتور و کاهش تاثیر آن بر محیط زیست می شود. دیگر نیازی به بازیافت فلزات کمیاب خاکی مانند نئودیمیم نیست که استخراج و پردازش آن زباله های سمی تولید می کند. آهنرباها با سیم پیچ های مسی جایگزین شده اند که ترتیب و موقعیت هر سیم برای مقاومت در برابر نیروی گریز از مرکز روتور مورد مطالعه قرار گرفته است.
دانیلا ویواس مارکز
امانوئل موته
رنو می بیند که این موتور نقشی استراتژیک در زنجیره ارزش خودروهای برقی ایفا می کند و حتی تصمیم گرفته است آن را به طور کامل در داخل طراحی کند. با تمرکز بر منطقه بزرگتر پاریس، ساخت و مونتاژ تمام قطعات فعال (روتور، استاتور، الکترونیک قدرت، کاهنده) در کارخانه Cléon (Seine-Maritime) با مواد و انرژی کمتری در فرآیند استفاده می شود، در حالی که تحقیق و توسعه انجام می شود. متمرکز در مرکز تکنو در گویانکورت (Yvelines).
دیمین بیرولو
ثبت اختراع FR3106243 – مخترعان: امانوئل موته، دیمین بیرولو، دانیلا ویواس مارکز.
> ویدیوی سوم سریال تابستانی ما را تماشا کنید < توسط برچسبها: |