Megane E-TECH Electric کاملاً جدید: کاوش در قلب نوآوری


هدف معمارانی که روی پلتفرم کاملاً جدید Megane E-TECH Electric کار می‌کردند، افزایش فضای داخلی بدون تغییر حجم بیرونی، برای فشرده نگه داشتن خودرو بود. آنها مجبور شدند مسیر جدیدی را برای آزاد کردن فضای کابین خلبان ایجاد کنند و به بخش طراحی اجازه دهند تا داشبورد را تا حد امکان باریک کند.

ما تصمیم گرفتیم برخی از اجزای واحد گرمایش و تهویه مطبوع را به منطقه ای که معمولاً موتور و قطعات مربوط به آن می رود منتقل کنیم. ما موفق شدیم این کار را انجام دهیم زیرا موتورهای الکتریکی بسیار کوچکتر از موتورهای احتراقی هستند. اما این بیشتر به لطف خلاقیت مهندسان رنو بود که یک سیستم بست اختراع شده را برای تحقق آن اختراع کردند.

مارک ایوتوت، کارشناس معماری پلت فرم در بخش مهندسی رنو

آنچه که نوآوری به ارمغان می آورد

جابجایی واحد گرمایش و تهویه مطبوع زیر کاپوت چندین مزیت دارد:

  • فضای بیشتر در قسمت مرکزی (نزدیک به ۷ لیتر) برای ساخت محفظه‌های ذخیره‌سازی و شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند، که به راحتی و راحتی کاربر می‌افزاید.
  • داشبورد باریک‌تر و صفحه‌نمایش‌های بزرگ ادغام شده و با طراحی داخلی مدرن ترکیب شده‌اند تا رفاه راننده و سرنشینان را افزایش دهند.

یک فرآیند کاملاً جدید

مهندسان رنو ایده‌ای را مطرح کردند: جابجایی واحد گرمایش و تهویه مطبوع حجیم که فضای زیادی را در محفظه سرنشین اشغال می‌کند، به محفظه موتور مگان E-TECH Electric، تا حد امکان نزدیک به محور جلوی این خودرو. کشش

برای انجام این کار، آنها یک سیستم بست جدید را توسعه دادند که نیازهای ارتعاشی و مکانیکی دستگاه را برآورده می کند و آن را بر روی پانل جداکننده محفظه ها نصب کردند.

این سیستم از مهره ها و پیچ و مهره ها برای بستن دو آرماتور پانل به چهار پایه متصل کننده واحد گرمایش و تهویه مطبوع استفاده می کند.

در پایان، این راه حل هوشمندانه، بخش طراحی را قادر ساخت تا خلاقیت خود را آشکار کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر

مرجع ثبت اختراع:

  • سیستم بست برای واحد گرمایش و تهویه مطبوع در محفظه موتور الکتریکی:
    پتنت PJ17 5256 – مخترعان: استیونز لورون، مکس لامار.

استیونز لورون

ماکس لامار

> 5 را تماشا کنیدهفتم ویدیوی سریال ما <



منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: