> قسمت 1 مجموعه ویدیویی تابستانی ما را اینجا تماشا کنید <
Megane E-TECH Electric کاملاً جدید: کاوش در قلب نوآوری
“در ارتباط استفاده از پلاستیک با نوآوری “رگ سیال”، ما مجبور شدیم طراحی درب دریچه عقب را کاملاً بازنگری کنیم. کاملاً یک چالش است، اما اکنون به لطف Megane E-TECH Electric کاملاً جدید، ما یک قدم جلوتر از رقبا هستیم.
مراجع ثبت اختراع:
- ساختار درب صندوق عقب: ثبت اختراع FR3083484a – مخترع: Olivier Glaumot
- سیستم تزریق: ثبت اختراع FR2100795 – مخترعان: هروه مین، جرمی برلوشون، مارتی کاستیر، اولیویه گلوموت
اختراعات مختلف مورد استفاده برای دریچه عقب جدید در مگان E-TECH جدید به کاهش وزن نهایی خودرو کمک می کند – به معنی مصرف سوخت بهتر در هنگام رانندگی. آنها همچنین منجر به ثبت دو اختراع شدند که در هفت مدل دیگر رنو مانند Austral کاملاً جدید نیز استفاده خواهند شد.
ژرمی برلوشون
برای اطلاعات بیشتر
درهای دریچه ای پلاستیکی چندین سال است که در خودروهای رنو استفاده می شود و به کاهش وزن کلی خودرو کمک می کند. آنها نه تنها فضای داخلی را بهبود می بخشند، بلکه این امکان را برای طراحان فراهم می کنند که از چراغ های بیرونی استفاده کنند که از یک طرف به طرف دیگر عبور می کنند.
ساختار کلی به لطف استفاده از قالب گیری با کمک تزریق آب قوی تر شده است. فرآیند جدید شامل استفاده از آب تزریق شده برای حک کردن یک شیار است.
درب جدید دریچه عقب در مگان E-TECH Electric اکنون از نظر فنی ساده تر از قبل شده است. ترکیب یک طراحی جدید با یک فرآیند صنعتی جدید شامل تزریق پلاستیک به این معنی است که دیگر نیازی به تکیه گاه های فلزی نیست و برای ساخت آن به قطعات کمتری نیاز است.
هروه مین
مارتی کاستیر
هروه مین، متخصص فرآیند تزریق پلاستیک در بخش مهندسی تولید رنو و نمونه های اولیه خودرو
مزایای نوآوری
شیار توخالی مانند یک پرتو سفت کننده عمل می کند. پلاستیک حذف شده توسط فرآیند تزریق آب، سپس برای ساخت قطعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و در نتیجه مصرف کلی پلاستیک کاهش می یابد.
در کنار هم قرار دادن طراحی محصول، شبیه سازی دیجیتال و مهندسی تولید تزریق پلاستیک، ایده نهایی برای اولین بار برای نمونه اولیه Eolab مورد استفاده قرار گرفت که هدف آن کاهش وزن خودرو به حداقل و بازده سوخت به تنها 1 لیتر در 100 کیلومتر بود!
در مقایسه با نسل قبلی درب های دریچه ای پلاستیکی مزایای قابل توجهی وجود دارد:
- وزن کاهش یافته 4.1 کیلوگرم بر متر2 (یعنی -20٪) یا 5 کیلوگرم در هر قسمت
- کاهش هزینه چند ده یورو برای هر قطعه
- درب دریچه ای سفت تر
- برای یک فرآیند ساده تر، قطعات کمتری برای مونتاژ مورد نیاز است (در کل 25 قطعه).
یک فرآیند کاملاً جدید
توسط
برچسبها: