OpenR: زمانی که صفحه لمسی با فناوری یکی می شود

این شاهکار فنی مصادف با ورود کل است پلت فرم جدید CMF-EV، اختصاص داده شده به وسایل نقلیه الکتریکی. به لطف آن، مهندسان، برای مثال، توانستند واحد تهویه مطبوع در محفظه موتور را به عقب برانند. صرفه جویی در فضا در کابین خلبان. این امکان اصلاح داشبورد و ادغام یک صفحه نمایش شناور را فراهم کرد. به طور مشابه، فرمان lاهرم دنده و دکمه MULTI-SENSE برای ارگونومی بهتر و آزاد کردن فضا در مرکز محفظه سرنشین و همچنین در کنسول وسط به فرمان منتقل شده اند.

با هم، این صفحه نمایش ها مساحتی از 774 سانتی متر2 برای نمایشگر به حداکثر و یک تجربه غوطه ور منحصر به فرد. آنها که ارزش یک سدان پریمیوم بزرگ را دارند، کاملاً ساده هستنداو بزرگترین صفحه نمایشی است که تا کنون توسط رنو ادغام شده است در یک وسیله نقلیه

در نهایت، ادغام صفحه نمایش مرکزی یک سردرد واقعی بود. لازم بود بتوانیم قرار دهیم بزرگترین صفحه نمایش عمودی تا کنون در رنو در یک معماری جدید طراحی. “در واقع، شرط بندی از نظر سبکی خطرناک بود، زیرا صفحه نمایش از افقی داشبورد پیروی نمی کرد.” مارک توضیح می دهد. او هنوز برای آن جنگید این عمودی بودن را حفظ کنید در مرکز کابین، همانطور که از سال 2014 در رنو مرسوم بوده است. “این انتخابی است که ما انجام دادیم. قبلاً این کار را در Espace و Clio انجام داده بودیم و با New Mégane E-TECH Electric ادامه دادیم. زیرا ما متقاعد شده‌ایم که این بهترین راه‌حل از نظر خوانایی است، به‌ویژه برای کمک رانندگی و هر چیزی که مربوط به سیستم ناوبری است. چرا صفحه نمایش عمودی و نه افقی؟ «وقتی در حال کشتی‌رانی هستید، باید بدانید که چه چیزی در پیش است و نه اینکه در طرفین چه اتفاقی می‌افتد! به همین ترتیب، هنگام کاوش لیست‌های صوتی طولانی از طریق نرم‌افزارهایی مانند Spotify یا Deezer، صفحه عمودی امکان دسترسی به موارد بیشتری را در یک زمان فراهم می‌کند. مارک



منبع

این سیستم OpenR Link بر اساس 10 سال تخصص رنو در صفحه نمایش ها و فناوری های روی برد. ما مفهوم جهانی رنو EASY LINK را حفظ کردیم، اما از آنچه از مشتریان خود آموختیم سرمایه گذاری کردیم. ما بر ساده سازی و ایجاد ارزش در اطراف فناوری آنها تمرکز کردیم. امروزه 90 درصد از توابع مورد نیاز روزانه با یک یا دو کلیک قابل دسترسی هستند. و همه چیز روی صفحه قابل مشاهده است: هیچ صفحه پنهانی وجود ندارد.

فناوری های پیشرفته: رنو خود را با متخصصان احاطه کرده است

در واقع طرف سخت افزار (به عبارت دیگر “تجهیزات”)، رنو برای مثال تامین کننده تجهیزات آمریکایی را انتخاب کرده است کوالکام تا پلتفرم آن را فراهم کند کابین خلبان خودرو اسنپدراگون نسل سوم، با یک پردازنده با کارایی بالا که تکامل برنامه های آینده را پیش بینی می کند. نتیجه وجود دارد از آنجا که روان بودن صفحه نمایش است هفت برابر بالاتر نسبت به نسل قبلی

این دکمه‌های خالی، بدون کتیبه، با گزینه‌هایی مطابقت داشتند که روی پرداخت‌های خاصی وجود نداشتند. در Mégane E-TECH Electric جدید، تمام کنترل‌های اختیاری – مانند فرمان گرم شونده – از طریق صفحه نمایش کنترل می‌شوند.

صفحه نمایش XXL برای غوطه وری کامل


روز و شب راننده سر جایش نیست. سیستم OpenR Link مانند یک گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و برنامه Google Maps را در خود جای داده است.

تجربه مروری که توسط اکوسیستم گوگل غنی شده است

مثال بزنید هواده ها. ادغام آنها به دلیل مشکل ایجاد کردجلوه دیوار که نمایشگرهای بزرگ اطراف می توانند آن را برانگیزند. صفحه نمایش مرکزی، به ویژه، زیرا در فرمت پرتره است و از پخش خوب هوا از پایین یا بالا جلوگیری می کند. انتقال این صفحه به بالاتر یا پایین تر گزینه ای نبود. بنابراین برای ترکیب طراحی و راحتی حرارتی، رنو دریچه های هوا تولید کرده است ضربات داخلی. آنها نه تنها بهتر و با احتیاط بین دو صفحه نمایش ادغام می شوند، بلکه سیستم آنها هوا را با دقت بیشتری در محفظه سرنشین هدایت می کند.

چالش اصلی دیگر: پرواز کردن. ما باید یک نمایشگاه پیدا می کردیم تعادل بین قابلیت مانور و فشردگی. اگر قرار بود دکمه های زیادی در آنجا ادغام شود، برای تمیز کردن کنسول مرکزی، اندازه آن نباید صفحه داشبورد را پنهان کند تا راننده بتواند تمام اطلاعات را در آنجا بخواند. بنابراین طراحان فرمان را ترجیح دادند کوچکتر، مربع، با کمی صاف شدن در مرکز آن، طرفدار لذت رانندگی و خوانایی از صفحه داشبورد


به لطف درمان ضد انعکاس با استفاده از فناوری میکرو پرده، داشبورد نیو مگان E-TECH Electric نیازی ندارد. ” کلاه لبه دار “.

اجزای سازنده در خدمت یک تجربه جدید

اگر اولین خودروی مجهز به صفحه نمایش لمسی (بیوک ریویرا) سال گذشته سی و پنجمین سالگرد خود را جشن گرفت، الکترونیک روی برد تکامل یافته است از جانب ! عملکرد سخت‌افزار، روان بودن، کارایی برنامه‌های به‌روزشده دائمی، صفحه‌نمایش با وضوح بالا، سهولت ناوبری و غیره. یک ثبات آشکار است: چندرسانه‌ای داخل خودرو به طور فزاینده‌ای از گوشی‌های هوشمند الهام می‌گیرد.

در هیئت مدیره، این منجر به a فضای دیجیتال بسیار بزرگ متشکل از دو صفحه نمایش یک تکه به شکل L نصب شده است. یک صفحه نمایش عمودی 12 اینچی که در قسمت مرکزی داشبورد قرار دارد. ” در بهترین مکان برای دیدن و لمس آسان قرار گرفته است تا از چند رسانه ای لذت ببرید بدون اینکه چشم خود را از جاده بردارید. مارک توضیح می دهد. و یک صفحه نمایش افقی 12.3 اینچی برای داشبورد، در پشت فرمان قرار گرفته است.

گروه رنو و کوالکام همچنین در تاریخ 4 ژانویه در نمایشگاه CES 2022 در لاس وگاس قراردادی را امضا کردند. مشارکت خود را تقویت کنند. رنو از شاسی دیجیتال اسنپدراگون کوالکام برای تجهیز خودروهای نسل بعدی خود استفاده خواهد کرد. آخرین راه حل های متصل و هوشمندانه. بنابراین کوالکام تخصص خود را در زمینه اتصال، کابین خلبان و تجسم، پلت فرم خدمات و همچنین کمک رانندگی، از جمله رانندگی مستقل، به ارمغان می آورد.


مانند سایر عناصر کابین خلبان، فرمان New Mégane E-TECH Electric با استفاده طراحی شده است. این ترکیبی از لذت رانندگی و خوانایی صفحه ابزار است.

چالش ها به لطف ایده های جسورانه برطرف شد

گوگل مپ بوده است بهینه سازی شده برای انطباق با رانندگی الکتریکی، برای مثال با Electric route planner. دومی قادر است بر اساس داده های خودرو و اطلاعات بلادرنگ مانند شرایط آب و هوایی، مرحله ای را با نام تامین کننده برق ایستگاه شارژ، میزان شارژ باتری زمانی که مشتری به آن برسد یا زمان شارژ مورد نیاز در محل. حتی می‌تواند در هر زمان میزان شارژ خودرو را هنگام رسیدن به مقصد تخمین بزند.

اگر رنو برای غنی‌سازی رابط نرم‌افزاری این صفحه‌نمایش‌های جدید به گوگل اعتماد کرده باشد، این برند خود را با سایرین احاطه کرده است. شرکای معتبر برای تولید و عرضه مطمئن ترین و بهترین اجزای موجود در بازار. رنو تازه دارداز نظر اندازه سخت افزار و پاسخگویی صفحه نمایش به سطحی که تاکنون به ندرت به آن رسیده ایم، برسید.» مارک را خلاصه می کند.

و Android Auto و Apple CarPlay هنوز در دسترس هستند،رابط کاربری او کاملاً برای جلوگیری از استفاده از تلفن شما طراحی شده است. نه تنها همه عملکردها در دسترس شما هستند، بلکه سیستم نیز در دسترس شماست لینک OpenR بر اساس سیستم عامل اندروید و برنامه های کاربردی آشنا را ارائه می دهد. ما با یکی از قهرمانان در این زمینه همکاری کردیم: گوگل، تا بتوانیم از تمام دانش آن بهره ببریم. در واقع، در میان برنامه های کاربردی موجود، ما عناصر کلیدی اکوسیستم گوگل را پیدا می کنیم، از جمله نقشه های گوگل برای ناوبری. « اگر مشتری به Google Maps روی گوشی خود عادت داشته باشد، از آن به همان شکل روی صفحه ماشینش استفاده می کند اما به شکلی بهتر، زیرا در نهایت سطح صفحه نمایش حدود شش برابر بزرگتر از یک گوشی هوشمند کلاسیک است. مطمئناً برای استفاده پشت فرمان راحت تر است.»

چالش اصلی ارائه راه حلی بود که به مشتری امکان می دهد هر آنچه را که نیاز دارد، خیلی سریع و خیلی شهودی پیدا کند.
مارک، تجربه چشم انداز طراح ارشد

اما بین نمایشگرها، قدرت محاسباتی و سیستم، به یک “هوشمندی” نیاز بود که بتواند آنچه را کهواسط هوم ماشین (IHM). رنو برای این موضوع به شرکت چند ملیتی کره جنوبی متکی بود ال جی الکترونیکس، که به طور قابل توجهی پلتفرم نرم افزاری را توسعه داده است که نمایشگر را قادر می سازد بین دو صفحه نمایش خودرو جفت شود. این به راننده اجازه می دهد، برای مثال، نقشه های سیستم ناوبری را در مقابل خود مشاهده کند.

یک نقطه قوت دیگر: نقشه ها به طور منظم به روز می شوند برای دقت بیشتر «ممیلیون ها کاربر پایگاه داده گوگل را برای بهبود مستمر آن غنی می کنند. ما با سیستمی روبرو هستیم که زندگی می‌کند و تکامل می‌یابد.»مارک توضیح می دهد.

به منظور ایجاد مدرنیته و راحتی بصری در استفاده از وسایل کمک رانندگی، رنو a معماری الکترونیکی جدید بی سابقه در بازار Mégane E-TECH Electric جدید اولین وسیله نقلیه ای است که از آن بهره می برد.

مانند جدیدترین گوشی های هوشمند، صفحه نمایش OpenR جدید مگان E-TECH Electric تولید شده توسط قاره بر اساسآلومینوسیلیکات از نوع «گوریلا گلس». یک لیوان حرارت دیده فوق العاده مقاوم به ضربه و غیر حساس به خراش، دوام آن 15 سال تخمین زده می شود. به عنوان ضد انعکاس و ضد اثر انگشت رفتار می شود. اطراف صفحه نمایش، کانتورینگ فوق العاده نازک به محافظت از لبه ها کمک می کند. به لطف کیفیت پنل TFT، وضوح HD آن است 267 نقطه در اینچ (نقطه در اینچ) و پایان آن، تیز بودن استرداد وجود دارد. صفحه نمایش داشبورد نیز به فیلتر ضد تابش نور مجهز شده است. او استفاده می کند فناوری پیشرفته میکرو لوور. همانی که فیلترهای حریم خصوصی صفحه نمایش رایانه ما را مجهز می کند. این امکان را فراهم کرد تا “کلاه” را بردارید که معمولا کانترها را در برابر نور خورشید محافظت می کند و طراحی داخلی را تمیز می کند. از دیدگاه سبک، “کاشی ها به منظور تسهیل خواندن و عدم ایجاد خستگی بیش از حد برای کاربر، با نور بیرون سازگار می شوند.” مارک تاکید می کند.

پس از نصب بر روی New Mégane E-TECH Electric، کاربر تجربه یک تجربه ای نزدیک به یک گوشی هوشمند کاملاً یکپارچه در خودرو. “ایده این است که از بهترین روش هایی که مشتریان عادت دارند در تلفن هوشمند خود پیدا کنند، الهام بگیریم، به طوری که آنها مجبور نباشند نحوه استفاده از یک سیستم جدید را دوباره بیاموزند.”، مارک را اضافه می کند.

چگونه می‌توان بهترین خدمات چندرسانه‌ای را در کابین خودرو ادغام کرد بدون اینکه ارگونومی یا راحتی آن را به خطر بیندازیم؟ این سوال برای مهندسان و طراحان رنو زمانی که روی طراحی مگان E-TECH Electric کار می‌کردند، محوری بود. با ایده های جسورانه، آنها می دانستند که چگونه هر عنصر را در هیئت مدیره یکپارچه کنند، بنابراین هماهنگ.


محل دریچه های هوا – و به ویژه دریچه ای که بین دو صفحه نمایش قرار گرفته است – یکی از چالش های اصلی طراحان در کشتی New Mégane E-TECH Electric بود.

و در روند فعلی در بخش خودرو حرکت به سمت تمام صفحه استرنو مسیر ظریف تر دیگری را انتخاب کرده است: ما دکمه‌هایی را زیر صفحه نمایش مرکزی نگه داشته‌ایم تا کنترل‌های مهمی مانند تنظیم تهویه مطبوع به صورت فیزیکی انجام شود. این نوار از دکمه‌های کرومی به لطف a پایان هماهنگ و مهمتر از همه، از وجود دکمه‌های «کاذب» استفاده نشده روی داشبورد جلوگیری می‌کند، همانطور که اغلب در نسل‌های قبلی خودروها اتفاق می‌افتد. »


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: