R5 TURBO 3E، متولد شده برای دریفت


رنو زمانی که جشن‌های پنجاهمین سالگرد رنو 5، یکی از برجسته‌ترین نمادهای خود را در ژانویه 2022 آغاز کرد، قول “سال پاپ پر از شگفتی‌ها” را داده بود. لمان کلاسیک و سایر جشن‌های جشن، این برند با رونمایی از خودروی برقی رنو 5 دیامانت خود به روی صحنه می‌رود. R5 TURBO 3E اولین نمایش جهانی در مسابقه Chantilly Arts & Elegance 2022، که در 25 سپتامبر برگزار می شود.

سهم این خودروی نمایشی تمام الکتریکی در جشن‌های پنجاهمین سالگرد رنو 5، برداشتی به روز و ادای احترام به مشهورترین نسخه‌های اسپورت است: رنو 5 توربو و توربو 2. منطقاً نامگذاری شده است. R5 TURBO 3E، “3” زیرا از توربو 2 و “E” برای برق پیروی می کند.

“R5 TURBO 3E طراحی فوق‌العاده فناوری و عمداً شور و شوق را با ارجاعات متعدد به دنیای اتومبیل رانی و بازی‌های ویدیویی ترکیب می‌کند. این ترکیب خودروی نمایشی را به سمت مدرنیته و فناوری سوق می‌دهد و در مرز بین قلمرو واقعی و مجازی قرار دارد. “drifter” الکتریکی خالص نشان می دهد که ماشین های الکتریکی نیز می توانند با عملکرد باورنکردنی سرگرم کننده باشند! مدیر طراحی رنو، ژیل ویدال، تاکید می کند.

R5 TURBO 3E نمونه دیگری در کنار رنو 5 پروتوتایپ، از “تولد مجدد الکتریکی” یک مدل شاخص این برند است. رنو تاریخ خود را برقی می کند تا آینده تمام الکتریکی خود را در اروپا در سال 2030 بهتر آماده کند.

این تفسیر مجدد از رنو 5 توربو 2 عمداً پرشور است و عملکرد آن در صدر کلاس خود قرار دارد. این یک نمایشگر در مسابقه ظرافت در Chantilly خواهد بود، و مناسب برای اخلاق این گردهمایی، ترکیبی از “خودروی آینده و مد”.

در طول رژه، مدل و راننده همراه R5 TURBO 3E کت و شلوارهایی که قبلاً منتشر نشده بود، ایجاد شده توسط La Fameuse، طراح مدی که با تبدیل لباس های موجود به لباس های اسپرت و در عین حال کلاسیک، نامی برای خود ساخته است، بپوشد. این کت و شلوارها از علائم و رنگ‌های قدیمی رنو استفاده می‌کنند که نشان‌های قدیمی و تی‌شرت‌های مارک‌دار ترکیب شده با سبک امروزی را نشان می‌دهند. آنها به عنوان متضاد و مشابه طراحی شدند: سفید برای زن و سیاه برای مرد، با رنگ مخالف در نوارهای بازو و پا. با دریچه های X شکل روی پاهای زن و قسمت های الماسی شکل روی پاهای مرد. این پارچه به گونه‌ای که مناسب دنیای لباس‌های اسپرت باشد و با مونوگرام رنو چاپ شده ترکیب شده است.

یک عملکرد بالا که برای دریفت طراحی شده است

R5 TURBO 3E برای عملکرد و مسیرها، یک دریفتر خالص، تمام الکتریکی و دیفرانسیل عقب طراحی شده است. مانند سلف نمادین خود، کاملاً دو سرنشینه است. با این حال، در حال حاضر، در عقب سیستم انتقال قدرت را در خود جای داده است – دو موتور الکتریکی که هر کدام یکی از چرخ ها را حرکت می دهند و باتری ها در وسط زیر زمین قرار دارند.

R5 TURBO 3E بر روی یک شاسی لوله ای ساخته شده است که توسط یک پایه صاف محافظت می شود و توسط رول میله های مورد تایید فدراسیون بین المللی اتومبیل (FIA) محافظت می شود. این موتور دارای 280 کیلووات (معادل 380 اسب بخار) قدرت کل و 700 نیوتن متر گشتاور فوری در دسترس است.

این نسل جدید R5 Turbo 2 می تواند در عرض 100 متر از حالت سکون تنها در 3.5 ثانیه (3.9 ثانیه در حالت Drift) زیپ را طی کند و به حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد. باتری 42 کیلووات ساعتی آن ظرفیت زیادی برای چندین دور یا یک ورزشگاه خشمگین دارد. در این مواقع، زاویه فرمان 50+ دارد، بنابراین دور زدن موانع آسان‌تر است.

برای تسهیل ضبط اجراهای انجام شده در کشتی، R5 TURBO 3E همراه با 10 یا بیشتر براکت‌های نصب برای دوربین‌های داخل و خارج – به عنوان مثال در شکاف‌های چراغ‌های جلو و آینه‌های بیرونی، که برای گرفتن بهترین فیلم از قدرت دریفت آن عالی هستند.

منابع شاداب، سرگرم کننده و نمادین

«یک اثر هنری با خطوط اغراق‌آمیز، الهام‌گرفته از دنیای بازی‌های ویدیویی، با نکاتی به رنو 5 و رنو 5 توربو در داخل و خارج.» این خلاصه‌ای بود که به تیم‌هایی که با Sandeep Bhambra، طراح ارشد خودروهای مفهومی رنو کار می‌کردند، داده شد. R5 TURBO 3E ماشین نمایشی

و نتیجه تماشایی است! کاپوت، درها و کابین خلبان مانند مدل های قبلی خود هستند – اما این بار بدنه از فیبر کربن ساخته شده است. R5 TURBO 3Eبه عبارت دیگر، بدون تردید بخشی از سلسله است – و در مورد آن غوغا می کند. همچنین نگاهی تازه به ورودی های هوای نمادین توربو 2 در گلگیرهای عقب دارد. عرض آن 2.02 متر (25 سانتی متر بیشتر از نسل خود)، 4 متر طول و 1.32 متر ارتفاع دارد. بارزترین ویژگی آن اسپویلر بزرگ عقب آن است که ماشین را حتی در وحشیانه ترین دریفت ها به زمین می چسباند.

ورودی های بزرگ هوا روشن است R5 TURBO 3E سپر جلو موتور را خنک کرده و نیروی رو به پایین را اضافه می کند. سه بخش عمودی فوراً یادآور سپر رنو 5 توربو 2 هستند. چراغ‌های مه شکن مربعی شباهت زیادی به چراغ‌های مه شکن «در گذشته» دارند – اما اکنون چهار چراغ وجود دارد و هر کدام دارای 16 LED هستند.

همچنین نوارهای LED صورتی، آبی و زرد در جلو و عقب وجود دارد که هنگام دریفت خودرو چشمک می زنند و حال و هوای بازی های ویدیویی دهه 1980 و 1990 را اضافه می کنند. بازی‌های ویدیویی یکپارچهسازی با سیستمعامل نیز الهام‌بخش برچسب‌های استتاری که بدنه را تزئین می‌کردند. در نهایت، شیشه‌های پلکسی صورتی رنگ هستند و برچسبی با خواندن «La vie en rose» روی شیشه‌ی عقب سمت چپ، یک je-ne-sais-quoi شیرین به دنیای این خودروی نمایشی اضافه می‌کند.

نکات تاریخ در R5 TURBO 3E طراحی مخالف نوستالژیک است. برعکس، آنها با رفتار معاصر و بازیگوش خود، خودروی نمایشی را به سمت مدرنیته سوق می دهند. برای مثال، ورودی هوا روی کاپوت – چشمک دیگری در رنو 5 توربو 2 – دریچه سوکت شارژ باتری را در خود جای داده است. و قسمت‌های آشکار بدن – به‌ویژه قسمت‌های بالای چراغ‌های عقب – پنجره‌هایی را برای تحسین مکانیسم الکتریکی خودروی نمایشی فراهم می‌کنند.

خلق و خوی پاپ و بازی

درون R5 TURBO 3E خودروی نمایشی، حال و هوا ترکیبی امروزی و شاد از نشانه‌های ورزش‌های موتوری، بازی‌های ویدیویی و البته نمادهای رنو 5 و رنو 5 توربو 2 و زمان آن‌ها است.

صندلی های سطلی مسابقه ای فیبر کربنی، دسته ایمنی و فرمان حاصل کار تیمی با Sabelt است.1. اهرم ترمز دستی عمودی با ابهت – یک تکیه گاه ماشین دریفت – در وسط کنسول مرکزی که به طور برجسته زرد “پاپ” است. همان زرد با صورتی در هم آمیخته می شود تا درخشندگی را به تارتان خاکستری و مشکی – نوک کلاه دهه 1980 – روی صندلی ها و داشبورد اضافه کند. تارتان به نوبه خود جلوه ای بصری بر اساس آرم رنو ایجاد می کند. همچنین یک لوگو – که این بار روشن می شود – روی توپی فرمان وجود دارد. تمام این لمس‌های رنگارنگ با کف چوب پنبه‌ای مشکی و آلکانترا که بالای داشبورد و پانل‌های درها را پوشانده‌اند در تضاد هستند.

در یک پیچ و تاب مدرن در یکی از ویژگی های رنو 5 توربو 2 که فورا قابل تشخیص است، 10 صفحه آنالوگ رو به روی راننده با 10 صفحه دیجیتال جایگزین شده اند. R5 TURBO 3E داشبورد. آنها مانند ویجت ها کار می کنند، بسیار شبیه به Pixel Art هستند2 و گلیچ آرت3و به نظر می رسد که از دنیای بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل خارج شده است. به عنوان مثال، برای روشن کردن ماشین، باید دکمه “بازی رایگان” را در کنسول مرکزی فشار دهید. در همین راستا، حالت‌های مختلف رانندگی به «Turbo» (برای دریفت)، «Track Invader» (برای بازی)، «Donut» (برای چرخش 360 درجه) و غیره تغییر نام داده‌اند.

لمس نهایی که نشان می دهد R5 TURBO 3E خودش را خیلی جدی نمی گیرد یک خرس عروسکی به نام Drifty است. او آنجاست تا مسافرانی را که تحت فشار عضله ماشین نمایشی هستند، آرام کند و آرامش دهد.

یک شی واقعی در دنیای مجازی

علاوه بر اینکه یک ماشین بسیار واقعی است، R5 TURBO 3E خودروی نمایشی نیز نشانه روزگار خود است. دوگانه دیجیتالی آن در دنیای بازی‌های مجازی در Web3 جان می‌گیرد، اینترنت غیرمتمرکز که در آن پلتفرم‌ها و خدمات آنلاین از مدلی مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌کنند. مجموعه‌ای از NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) در اطراف خودرو نیز در دسترس خواهد بود و به افرادی که این دارایی‌های دیجیتال را دارند، مزایا و جوایز انحصاری ارائه می‌شود.

پس از مسابقه ظرافت در شانتیلی، R5 TURBO 3E در نمایشگاه خودروی پاریس 2022 (از 17 تا 23 اکتبر) در غرفه رنو به نمایش گذاشته خواهد شد. جزئیات بیشتر در مورد نماد این خودروی نمایشی در این رویداد ارائه خواهد شد.

مشخصات فنی R5 TURBO 3E

طول: 4.006 متر با احتساب اسپویلر عقب
عرض: 2.02 متر
ارتفاع: 1.32 متر
فاصله بین دو محور: 2.54 متر
برآمدگی جلو: 625 میلی متر
اورهنگ عقب: 740 میلی متر

شاسی: لوله ای (+ پایه تخت + رول بار مورد تایید FIA)
وزن: 980 کیلوگرم (+ 520 کیلوگرم باتری)

لاستیک های جلو: 225 x 35 R19
لاستیک های عقب: 325 x 25 R20

پیشرانه: تمام برقی
قدرت: 280 کیلو وات (معادل 380 اسب بخار)
گشتاور: 700 نیوتن متر
باتری: 42 کیلووات ساعت لیتیوم یون
شارژ کامل: 2 ساعت با شارژر 380V/32A
حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت
0 تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.5 ثانیه (3.9 ثانیه در حالت دریفت)

1- یک پیشرو اروپایی در توسعه و تولید، فعال در سه زمینه مختلف: مسابقه (کمربند ایمنی، صندلی، لباس نسوز)، OEM (صندلی برای اتومبیل های اسپرت جاده ای) و کاربردهای ویژه (کمربند، سیستم های مهار، سخت افزار).

2- یک ترکیب دیجیتال با استفاده از تصاویر با وضوح پایین و پالت محدود رنگ.

3- استفاده از باگ های آنالوگ یا دیجیتال (مثلاً تغییر کد یا داده های دیجیتال یا دستکاری فیزیکی دستگاه های الکترونیکی) برای اهداف زیبایی شناختی.



منبع