که در کار کردن فرزند پسر استتار، ما میخواستیم با پوشیدن هویت بصری جدید برند، آخرین مراحل آزمایشی Nouvel Austral را در سیستم آشکار رسمی برجسته کنیم.. فرانسوا، طراح اصلی در بخش هویت گروه رنو
به زیبایی پنهان کنید
برای Nouvel Austral، فرانسوا این را انتخاب کرد «بافندگی» از دو سوال شروع کنید: چرا با یک نقاب زشت چیزی را که زیباست پنهان کنیم؟ چرا یک آفرینش هنری توسط یک آفرینش هنری دیگر را پنهان نمی کنیم؟
فرانسوا برای استتار خودروی جدید رنو استرالیا، روی سیاه و سفید، در مقیاسهای مختلف و همچنین روی استفاده از مواد برای برجستهتر کردن کنتراست شرط بندی کرده است. نئون حس خاصی را اضافه می کند که تاثیر را تقویت می کند.
اراده او، از ابتدای پروژه، همکاری با این بود کدهای برند جدید و به ویژه نشان. نمادین، الماس برای ردیف کردن بازی ها با تاریخچه و مضامین گرافیکی حک شده در ژن هایش مفید است. فرانسوا از آن به عنوان مبنایی برای الهام استفاده کرد. او با بازی با تغییرات مقیاس، یک الگوی تأثیرگذار و بسیار هویتی ایجاد کرد.
با این وجود، دپارتمان طراحی رنو که به خلاقیتهای خود افتخار میکند، بهطور سنتی مجبور است آنها را «زشت» کند تا محرمانه بودن کارشان دست نخورده بماند.
رنو استرال جدید برای نسخه های خود در مرحله “پیش نمایش” با یک پوشش روکش شده است. « بافندگی » منحصر بفرد، تصور و طراحی فرانسوا. بسیار الهام گرفته شده، این پوشش به سبک وسیله نقلیه آسیبی نمی رساند، برعکس. فوق گرافیکی، البته کار اصلی خود یعنی پنهان کردن را انجام می دهد. اما او این کار را با پانچ انجام می دهد!
یک مدل سه بعدی از رنو استرالیایی جدید برای تنظیم کامل الگوها با اشکال و برجستگی های تکیه گاه مانند کاپوت یا گلگیرهای عقب استفاده شد.
الگوها، در جلو کوچکتر، در قسمت پشت بزرگتر می شوند تا اختلالات آنجا را برجسته کنند. روکش ها عمدتا در قسمت پانل پشتی قرار دارند، جایی که بیان طراحی خودرو بسیار قوی است. جلوپنجره و علائم چراغ، به ویژه در عقب، نیز تار شده اند.
کنتراست قوی سیاه و سفید، مقیاس های مختلف الگوها، لمس های فلورسنت و لایه های روی هم قرار گرفته استتار گرافیکی پیچیده ای ایجاد می کند.برجسته
استتار “دزل” آینده ای دارد
رنو دیزاین حتی درخواستهای مشتریان برای مدل جدید مگان E-TECH Electric با این استتار را دریافت کرده است. اثبات اینکه یک خلاقیت هنری موفق می تواند دیگری را “پنهان” کند.