Renault Austral کاملا جدید: سبک مخفی کردن با سبک


کنتراست قوی سیاه و سفید، مقیاس های مختلف الگوها، لمس فلورسانس و لایه های روی هم قرار گرفته استتار گرافیکی پیچیده ای ایجاد می کند.

به نور آوردن

برای استتار رنو آسترال جدید، فرانسوا بر کنتراست قوی سیاه و سفید، مقیاس های مختلف و همچنین پردازش مواد برای برجسته کردن کنتراست تکیه کرد. رنگ فلورسنت تاثیر کلی را افزایش می دهد.

فرانسوا هنگام طراحی روکش برچسب برای رنو استرال کاملاً جدید، مدام به دو سوال اساسی برمی‌گشت: “چرا باید چیزی زیبا را زیر یک نمای زشت پنهان کنید؟” و “چرا نمی توانی هنر را با هنر پنهان کنی؟”

با سبک پنهان کنید


استتار جلوپنجره، لبه‌های بال‌ها، کاپوت، چراغ‌های جلو و لوگوی برند را پنهان می‌کند.

بنابراین، اصالت، زیبایی‌شناسی و مدرن بودن هویت بصری جدید رنو برای محو کردن اشکال مشخصه Austral جدید مورد استفاده قرار گرفت. این خلاقیت هنری فرصتی برای برجسته کردن برند و مدل بود.

در طول جنگ جهانی اول، کشتی های جنگی آنگلوساکسون از استتاری به نام “دزل” یاrazzle dazzleکشتی‌ها کاملاً با اشکال بسیار گرافیکی، فقط سیاه و سفید پوشیده شده بودند. این تضاد قوی برای از بین بردن پرسپکتیو، بازتاب‌ها و نور بود.

آینده ای برای استتار خیره کننده وجود دارد

در این مرحله از توسعه Austral کاملاً جدید، “به دام انداختن” ضروری بود ادراک آن خطوط کلی تا حد امکان برای انجام این کار، کار فرانسوا از اصول اولیه نقاشی خیره کننده الهام گرفته شد: کنتراست قوی سیاه و سفید، بردار ارتعاشات نوری.

کولاژ، تکه تکه مانند یک پازل، نیاز به نهایت توجه به جزئیات داشت تا به بدنه آسیبی نرسد، چه هنگام برش و چه هنگام زدن برچسب.

دو راه اصلی وجود دارد که سازندگان خودرو دوست دارند همه چیز را مخفی نگه دارند:

  • ضمائم جعلی یا ضمیمه های مصنوعی که به پنهان کردن شکل واقعی خودرو کمک می کند.
  • روکش برچسبی که مانند پوست دوم روی بدنه خودرو عمل می کند.

به دور از اینکه یک برچسب معمولی باشد، پوشش کاملاً جدید رنو آسترال از بخش های جداگانه ساخته شده است که هر کدام به صورت سفارشی ساخته شده اند تا کاملاً قسمت های مربوطه خود را روی بدنه قرار دهند و سپس مانند یک پازل غول پیکر به هم متصل شوند.

رنو آسترال کاملاً جدید با یک استتار گرافیکی منحصر به فرد پوشیده شده است

همه چیز باید عالی بود!


آثار فرانسوا از اصول اولیه نقاشی خیره کننده الهام گرفته شده است

در حالی که تیم‌های طراحی رنو به طراحی‌های خود افتخار می‌کنند، به طور سنتی مجبور می‌شوند کار خود را زشت جلوه دهند تا تا زمان افشای رسمی راز باقی بماند.

او از ابتدای پروژه می خواست با آن کار کند کدهای برند جدید، به ویژه نشان. نمادین، الماس رنو برای بازی خطوط با تاریخچه و مضامین گرافیکی حک شده در ژن هایش مساعد است. فرانسوا از آن به عنوان مبنایی برای الهام استفاده کرد. او با بازی با تنوع در مقیاس، موتیفی تاثیرگذار با هویتی قوی خلق کرده است.

رنو دیزاین حتی درخواست هایی از مشتریان برای یک مگان E-TECH الکتریکی کاملاً جدید با استتار خیره کننده دریافت کرده است. اثبات اینکه یک آفرینش هنری موفق می تواند دیگری را آشکار کند.



منبع

الگوها در جلو کوچکتر و در عقب بزرگتر می شوند تا اختلالات آنجا را برجسته کنند. فرانسوا با ایجاد شکستگی و همپوشانی در قسمت عقب، جایی که بیان طراحی خودرو بسیار قوی است، با الماس بازی کرده است. جلوپنجره و علائم چراغ، به خصوص در قسمت عقب، تار شده است.

ساخت استتار طراحی شده برای دیده شدن; چه پارادوکس هیجان انگیزی!

برای فرانسوا، این استتار می تواند بی نهایت با تمام وسایل نقلیه آینده و نمونه های اولیه این برند سازگار شود.

در شبکه های اجتماعی، در اینترنت یا در مجلات تخصصی، شکار “تصاویر جاسوسیمدل‌های جدید در طول سال در نوسان کامل هستند. عکس‌ها بسیار زیاد هستند، اما وسایل نقلیه به ندرت برهنه هستند. بیشتر اوقات، نمونه‌های اولیه در حالت بی‌نظیر جاودانه می‌شوند. تست درایو در جاده های باز با دقت کم و بیش سیاه و سفید روانگردان پوشانده شده اند برچسب ها. هدف ساده است: محافظت از مدل های آینده از چشمان کنجکاو به طوری که آنها رونمایی رسمی یک شگفتی باقی می ماند

یک مدل سه بعدی از رنو آسترال کاملاً جدید برای تطابق کامل با اشکال و برجستگی های تکیه گاه مانند کاپوت یا بال های عقب استفاده شد.

قرار گرفتن عناصر براق بر روی اولین قاب مات، پیچیدگی را برای کل به ارمغان می آورد.

این استتارها خطوط چشمگیر و عناصر طراحی مشخصه یک مدل جدید را مخفی یا مخدوش می کنند. این اغلب به جلوپنجره، لبه‌های بال‌ها، کاپوت، چراغ‌های جلو و حتی لوگوی برند مربوط می‌شود.

برای “آشکار اولیه” خود، رنو آسترال کاملا جدید با یک پوشیده شده است برچسب منحصر به فرد، تصور و طراحی فرانسوا. این پوشش واقعاً الهام گرفته شده است، نه اینکه ظاهر خودرو را کاهش دهد. در حالی که پر از خطوط گرافیکی چشمگیر استبا این وجود، وظیفه اصلی خود را ایفا می کند: استتار. اما آن را با سبک انجام می دهد!

فرانسوا قبلاً ایجاد کرده بود استتار رویداد برای Mégane E-TECH Electric جدید که در رنو eWays رونمایی شد. نیاز به پنهان کردن خطوط خودرو به اندازه Austral جدید قوی نبود، اما استتار هاچ بک برقی با فناوری پیشرفته قبلاً احساسی را ایجاد کرده بود. خطوط، زوایا و الگوها همگی بر اساس یک موضوع گرافیکی بودند که بخشی از هویت بصری رنو است.


با کار بر روی این استتار، ما می‌خواستیم مراحل آزمایشی نهایی All-new Austral را به یک نقطه برجسته جدید در رونمایی رسمی تبدیل کنیم، در حالی که در عین حال هویت بصری جدید این برند را نیز به همراه داشت. فرانسوا، طراح اصلی در بخش طراحی گروه رنو


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: