RENAULT SCENIC: اختراع و اختراع مجدد – طراحی شده از داخل به بیرون (قسمت 1)

شانس طراحی یک وسیله نقلیه از داخل و کار کردن به بیرون فقط یک بار در طول زندگی فرد به وجود می آید.

در دهه 90، اسپیس و سپس مگان سنیک قهرمانان این مسابقات بودند ماشین برای زندگی در رنو باید گفت که مشخصات مگان سنیک آینده در ذهن طراحان پروژه، از جمله لوئیس موراس بسیار واضح بود: هر مسافر حق صندلی مخصوص به خود را داشت، سطح نور بسیار مهم بود، موقعیت صندلی بالا بود تا به آن توجه کند. دید بهتر از جاده، همه چیز برای تجربه سوار شدن انجام شد. به طور خلاصه، ام پی وی های رنو مجبور بودند مردم را به یک راه ببرد سفر دریاییچه به صورت مجازی و چه به معنای واقعی کلمه!

لویی موراس

در سال 1991، رنو خودروی مفهومی Scenic با نام مستعار “دعوت برای سفر” را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به عموم مردم معرفی کرد. یک MPV جمع و جور به شکل یک ابر نوآورانه “ماشین پیله” که باعث شد، پنج سال بعد، به اولین MPV فشرده در بازار: مگان منظره. این مدل بی نظیر که اکنون به عنوان Scenic شناخته می شود، به یک نماد تبدیل می شود. طراحی آن برای طراحان آن زمان نعمت بود.

خط بیرونی مگان سنیک کاملاً مربوط به زمان خود بود، با بیضی‌ها، شکل‌های گرد ملایم. رابطه با مگان به دقت پرورش داده شد.

با نسل سوم، که در سال 2009 ظاهر شد، جادار بودن بی نظیر بود. وجود داشت 92 لیتر فضای ذخیره سازیدر حالی که اتاق زانو برای ردیف دوم و فضای ردیف سوم در بالای رده قرار داشتند. انعطاف‌پذیری با ردیف دوم تاشو و صندلی سرنشین جلو به حد اقل رسید. سطح نور و دید توسط ستون های عقب عقب شیشه جلو افزایش یافت. محفظه مسافر در نور غرق شده بود.

با رنو مگان سنیک 1، رنگ ها ملکه بودند

در داخل، Scenic 2 نبوغ برادر بزرگتر خود را با اضافه کردن a تقویت کرد تکیه گاه مرکزی کشویی، پانل ابزار مرکزی با صفحه نمایش دیجیتال، کنسول مرکزی با اهرم دنده برجسته و بیش از 91 لیتر فضای ذخیره سازی در سرتاسر محفظه سرنشین. نور از شیشه جلو و سانروف پانوراما عبور کرد تا فضای داخلی را افزایش دهد.

در سال 2003، نسل دوم Scenic تبدیل به a دامنه به عنوان تنها MPV در بخش جمع و جور که ارائه می شود 3 نسخه: یک نسخه کوتاه 5 نفره در 4.30 متر و دو نسخه بلند Grand Scenic 5 یا 7 نفره در 4.50 متر.

کانسپت Scenic با نام “دعوت به سفر” کنار رنو مگان Scenic 1

پروژه ای منحصر به فرد در نوع خود

با Scenic، هر مسافر اولویت داشت. نشستن پشت سر در یک منظره مجازاتی نداشت.»لویی موراس گفت.

در صفحه Scenic همه چیز به اشتراک گذاشته شده است، حتی پانل ابزار که مرکزی است

“SENIC 2 و SCENIC 3 مرزها را عقب زدند”

با چنین جاه‌طلبی‌هایی، پروژه مگان سنیک منحصربه‌فرد بود: خودرو طراحی می‌شد از داخل، به سمت بیرون کار می کند. مهندسی داخلی متولد شد.

ما در دهه 90 در رنو در اوج خودروهای زندگی بودیم. ما واقعاً یک وسیله نقلیه خانوادگی واقعی با مکانی برای همه می‌خواهیم.»، به یاد می آورد لویی موراسکه به رسیدن به این قله کمک کردند.



منبع

در آن زمان مد برای سالن های GTi بود، خودروهایی که برای راننده طراحی شده بودند. با این حال، مگان سنیک هدف قرار گرفت در خانواده ها. در رنو، طراحان چالش اولویت دادن به همه سرنشینان را پذیرفتند. بنابراین، فضای داخلی گنجانده شده است پنج صندلی انفرادی، درجه ای از ماژولار بودن غیرمعمول، مجموعه ای از محفظه های ذخیره سازی و یک چکمه حجیم. طبقه داخلی دوتایی تونل انتقال را مخفی می کرد تا یک کف صاف ایجاد کند. این ویژگی صرفاً زیبایی شناختی نبود: بسیاری از آنها را اجازه می داد ذخیره سازی مخفی محفظه ها و یک موقعیت برافراشته برای مسافران و راننده به طور یکسان، بنابراین دید و افزایش ایمنی را، چه فعال و چه غیرفعال، تضمین می کند. موفقیت Megane Scenic فوری و پرشور خواهد بود. در سال 1999 این مدل با انتخاب نام Scenic مستقل می شود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: