تاتا پانچ یک پیشنهاد موفق برای این خودروساز هندی است، زیرا کمی سبک SUV را به بخش هایی که معادل هاچ بک جمع و جور و سایز متوسط است اضافه می کند. با این حال، قیمت نسخه Creative با مشخصات بالا با پکیج iRA آن را با نسخه برتر XZ+ برادر خود، Tata Altroz، در رقابت قرار می دهد.
پس کدام یک از این دو را باید بخرید؟ بیایید سعی کنیم از طریق مقایسه دقیق آنها پاسخ را پیدا کنیم. همچنین مشاهده کنید – تاتا پانچ در مقابل تیاگو
مقایسه قیمت
تاتا آلتروز XZ+ | Tata Punch Creative iRA |
بنزین تنفس طبیعی: 8,69,900 روپیه (MT), 9,79,900 روپیه (DCA) توربو بنزین: 9,24,900 روپیه (iTurbo MT) دیزل: 9,94,900 روپیه (دیزل-MT) *تا 30000 روپیه اضافی برای Dark Edition | بنزین تنفس طبیعی: 8,71,900 روپیه (MT), 9,31,900 روپیه (AMT) *17000 روپیه اضافی برای نسخه Kaziranga |
- همانطور که جدول بالا نشان می دهد، تاتا آلتروز در دو گزینه موتور بنزینی و یک موتور دیزلی عرضه می شود، در حالی که Punch فقط دارای یک موتور بنزینی تنفس طبیعی است.
- از آنجایی که تفاوت قیمت بین انواع بنزینی تنفس طبیعی هر دو خودرو نسبتاً کم است، ما فقط آنها را با هم مقایسه می کنیم.
مشخصات فنی
تاتا آلتروز | تاتا پانچ | |
موتور | بنزین 1.2 لیتری NA | بنزین 1.2 لیتری NA |
تعداد سیلندرها | 3 | 3 |
حداکثر قدرت | 86PS | 86PS |
حداکثر گشتاور | 113 نیوتن متر | 113 نیوتن متر |
انتقال | 5 سرعته MT/DCA | 5 سرعته NT/AMT |
ادعای بهره وری سوخت | تا 18.53 کیلومتر متر | 18.97 کیلومتر (MT)، 18.82 کیلومتر (AMT) |
- هر دو تاتا پانچ و آلتروز از یک موتور 1.2 لیتری 3 سیلندر بنزینی تنفس طبیعی بهره می برند که تیاگو و تیگور را نیز تامین می کند. در ترافیک سپر به سپر، پاسخگویی موتور در سرعت های پایین، آن را به یک مسافر شهری راحت تبدیل می کند. با این حال، کمبود قدرت آشکاری وجود دارد، به خصوص در سرعت های بزرگراه و در شرایط پر بار. بنابراین، برای سبقت سریع باید دنده را به سمت پایین تغییر دهید. همچنین، پس از 4000 دور در دقیقه بسیار پر سر و صدا می شود.
- وقتی صحبت از گیربکس اتوماتیک شد، آلتروز گزینه پیچیده تری برای گیربکس اتوماتیک دوکلاچه دارد که به سرعت دنده ها را عوض می کند و حتی زیاد متوجه تعویض دنده نخواهید شد. با این حال، تحت ورودی دریچه گاز سنگین، تاخیر جزئی در کاهش دنده وجود دارد، اما مانند AMT تجربه شما را خراب نمی کند.
- همچنین شایان ذکر است که زیربنای پیشنهادات تاتا برای خودروهای الکتریکی آماده است و احتمالاً نسخههای الکتریکی آنها در آینده نزدیک معرفی خواهند شد.
ابعاد
تاتا آلتروز | تاتا پانچ | |
طول | 3990 میلی متر | 3827 میلی متر |
عرض | 1755 میلی متر | 1742 میلی متر |
ارتفاع | 1523 میلی متر | 1615 میلی متر |
فاصله بین دو محور | 2501 میلی متر | 2445 میلی متر |
ترخیص کالا از گمرک زمینی | 165 میلی متر | 187 میلی متر |
فضای بوت | 345 لیتری | 366 لیتری |
تاتا آلتروز بلندتر، عریضتر و فاصله محوری کشیدهتری نسبت به Punch micro-SUV دارد که فضای کابین بهتری را در پی خواهد داشت. با این حال، تاتا پانچ به دلیل فاصله بیشتر از سطح زمین، می تواند ناهمواری های جاده را به طور موثرتری مدیریت کند.
مقایسه ویژگی ها
- مشترک: چراغ های جلو پروژکتور اتوماتیک، برف پاک کن های حساس به باران، چراغ های مه شکن، رینگ های آلیاژی 16 اینچی، دسته ابزار نیمه دیجیتال، جعبه دستکش خنک، سینی بسته عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، ORVM های تنظیم برقی و تاشو، IRVM روز/شب، 7- صفحه نمایش لمسی شناور اطلاعات و سرگرمی اینچی با Apple Carplay و Android Auto، 6 بلندگو، کنترل های نصب شده روی فرمان، فناوری خودرو متصل به iRA، حالت های رانندگی Eco & City، کروز کنترل، AC خودکار، کیسه هوای دوگانه جلو، کنترل نوسان ترمز، لنگرهای ISOFIX.
- ویژگی های اضافی در Altroz XZ+: نورپردازی حالت، صندلیهای چرم درجه یک، جعبه دستکش با نورپردازی، عملکرد پیچها، دو توییتر اضافی، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیکها، عملکرد خنککننده XPRESS، دریچههای AC عقب، تکیهگاه بازو کشویی جلو و غیره.
- ویژگی های اضافی در Punch Creative iRA: Traction Pro (فقط AMT)، لامپ های گودال و قوس در/چرخ و روکش طاقچه.
حکم
با کابین مجهزتر، ابعاد بزرگتر و گزینههای پیشرانه وسیعتر، نوع تاتا آلتروز XZ+ حداقل بر روی کاغذ، قیمت بهتری را ارائه میدهد.