تاتا نکسون یکی از پرفروش ترین SUV های کشور است. اخیراً، این شرکت با توقف تولید 6 نوع شاسیبلند ساب کامپکت، خط تولید مدلهای شاسیبلند ساب کامپکت را تغییر داده است. شامل XZ، XZA، XZ+ (O)، XZA+ (O)، XZ+ (O) Dark و XZA+ (O) Dark. خریداران هنوز بیش از 60 نوع از Nexon را برای انتخاب دارند. هیچ تغییری در خودرو و قیمت آن ایجاد نشده است. در حال حاضر، خط تولید مدلهای SUV در بازه قیمتی 7.60 لک تا 14.08 لک (همه، نمایشگاه قبلی) عرضه میشود.
در مورد پیشرانه ها، تاتا نکسون با گزینه های موتور 1.2 لیتری، 3 سیلندر توربو و 1.5 لیتری توربو دیزل عرضه می شود. در حالی که واحد بنزینی قدرت ادعایی 120 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 170 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه را ارائه می دهد، مشعل روغنی وعده 110 اسب بخار در 4000 دور در دقیقه و 260 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه را می دهد. هر دو موتور را می توان با گیربکس 6 سرعته دستی یا گیربکس 6 سرعته AMT داشت.
این شرکت در حال برنامه ریزی برای تغییر نسل به شاسی بلند کامپکت تاتا نکسون خود است. در حالی که جدول زمانی راه اندازی آن هنوز فاش نشده است، ما شاهد چندین رندر دیجیتال در پیش نمایش تغییرات طراحی آن هستیم. اگر قرار است گزارش ها باور شود، نکسون نسل جدید پلت فرم موجود خود را برای معماری چابک، سبک و انعطاف پذیر (ALFA) کنار خواهد گذاشت. این همان پلتفرمی است که زیربنای هاچ بک ممتاز تاتا آلتروز و شاسی بلند پانچ مینی را تشکیل می دهد.
به احتمال زیاد تغییرات قابل توجهی در داخل و خارج ایجاد خواهد شد. نکسون کاملا جدید احتمالاً با همان موتورهای 1.2 لیتری بنزینی و 1.5 لیتری توربو دیزل عرضه خواهد شد. اگرچه، هر دو موتور میتوانند از نسخههای موجود خود اصلاحتر باشند. به منظور افزایش بهره وری سوخت، این شرکت همچنین ممکن است ساب کامپکت را با فناوری هیبریدی ملایم تقویت کند. با این به روز رسانی، Tata Nexon جدید با مقررات سختگیرانه CAFÉ آینده و هنجارهای انتشار BS6 به روز شده مطابقت خواهد داشت. این بار، این شرکت ممکن است یک گیربکس اتوماتیک مناسب نیز ارائه دهد. احتمالاً یک گیربکس اتوماتیک جدید DCT شبیه به هاچ بک آلتروز دریافت خواهد کرد.