VivaTech: رنو و ژان میشل ژار اتومبیل‌ها را به فضایی برای تجربه‌های منحصربفرد صدا تبدیل می‌کنند

کمتر، بیشتر است، ستاره شمالی برای کابین های آینده

“ماشین ها فضاهای بسیار خوبی هستند که در آنها می توانید هم افزایی بین فناوری و محیط زیست ایجاد کنید. رنو یک تولید کننده خودرو است که به سرعت در حال تغییر است و من واقعاً آرزو دارم که تمام مهارت های خود را به عنوان یک مهندس صدا در این دنیای تجربیات صوتی بی شمار بگنجانم.”
ژان میشل ژار، هنرمند و مهندس صدا

فناوری «کمتر بیشتر است» که در خودروی مفهومی Scénic Vision تعبیه شده است، منعکس کننده جاه طلبی رنو برای طراحی یک سیستم صوتی عالی با استفاده از حداقل اجزای ممکن است. یک رویکرد فناوری پایدار به نفع مسافران و تجربه سواری. این تمایل به طراحی منظره صوتی برای Scénic Vision، که بلندگوهای کمتری در داخل خودرو دارد، خبر داد. یک سیستم صوتی نوآورانه دارای بلندگوهای باس متوسط ​​است که در هر درب با حباب‌های صدا در هر تکیه گاه نصب شده است. بنابراین مسافران از آکوستیک تقویت شده، غوطه ور و با کیفیت بالا که مخصوص هر مسافر است بهره می برند.

در آخر، ژان میشل ژار بینش هنری را برای اولین الگوریتم «جاده صوتی» نوآورانه رنو ارائه خواهد کرد. این سرویس ثبت اختراع رنو موسیقی متن ایده آلی را در اختیار مسافران قرار می دهد که هم از ترجیحات موسیقی راننده و هم از اطلاعات متنی استفاده می کند: مکان ها، مناظر، آب و هوا یا حتی زمان روز. به عنوان یک محقق و نوازنده، ژان میشل ژار راهی برای جفت کردن داده‌های متنی شناسایی شده توسط خودرو با محتوای موسیقی (موسیقی، پادکست، اخبار…) ابداع کرده است. یک تجربه حسی کاملاً جدید برای همه مسافران که احساس غوطه ور شدن کامل در محیط اطراف را تقویت می کند.

رنو و ژان میشل ژار قراردادی برای حداقل سه سال امضا کردند. انتظار می رود ثمره همکاری آنها در مدل های آینده EV این برند نمایان شود. با این حال، کار ژان میشل ژار در حال حاضر در خط تولید رنو وجود دارد، زیرا او هدایت هنری سیستم‌های صوتی مگان E-TECH هارمن کاردون و تمام مدل‌های آینده را بر عهده داشت.

  • رنو و ژان میشل ژار با هم متحد می شوند تا اهداف همکاری خود را ترسیم کنند: اتومبیل ها را به فضایی برای تجربه های منحصر به فرد در صدا تبدیل کنند.
  • ارائه جدیدترین نوآوری‌های «Sonic Roads» و «Sound Bubbles» که در مدل‌های برقی آینده رنو وجود خواهند داشت.
  • VivaTech جایی است که رنو خودروی مفهومی جدید و نوآورانه خود را ارائه خواهد کرد – Scénic Vision: یک پیشروی رویایی از نظر توسعه پایدار و فناوری داخل خودرو

با رونق خودروهای برقی، اکنون زمان آن است که در مورد “صدا” چه در داخل و چه در خارج تجدید نظر کنیم. تیم‌های رنو با سپردن امضای صوتی جدید مدل‌های برقی خود به ژان میشل ژار، می‌توانند طیف کاملی از تخصص و خلاقیت این هنرمند را به کار گیرند. امضای صدا طیفی از ویژگی‌ها را پوشش می‌دهد: توالی خوش آمدگویی هنگام ورود به خودرو، کل سیستم صوتی (قطعات، مکان، الگوریتم‌ها)، و همچنین صدایی که توسط خودروهای الکتریکی هنگام دویدن کمتر از 30 کیلومتر در ساعت برای هشدار به عابران پخش می‌شود (VSP) : عابر پیاده صدای خودرو).

رنو هدف اصلی همکاری خود با ژان میشل ژار، هنرمند فرانسوی و صدابردار مشهور جهان را مشخص می کند.

برای اطلاع از نکات برجسته رنو Viva-Tech، پیوند زیر را دنبال کنید: events.renaultgroup.com/en/



منبع

ژان میشل ژار به رنو در آکوستیک مهندسی می‌پیوندد تا تجربه صوتی مدل‌های الکتریکی آینده این برند را توسعه دهد. همکاری آنها حول سه حوزه کلیدی می چرخد.

امضای جدید صدا طراحی شده توسط JEAN-MICHEL JARRE

SONIC ROAD، یک سرویس ثبت اختراع رنو برای یک تجربه حسی پیشرفته در طول کل سفر


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: